Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var köpte du din senaste nya Mac?

Tråden skapades och har fått 127 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Veckans fråga är väldigt enkel och intressant. Vi undrar var du köpte din senaste nya Mac. Om du inte äger en Mac eller inte köpt en ny dator 2001 eller senare ska du inte vara med i omröstningen för att vi ska få så rättvisande resultat som möjligt.

Någon viskade att AppleStore bara har strax över 5% marknadsandel, vi gissar att 99mac-medlemmarna kommer visa högre siffror än så.

Kommentera gärna köpupplevelsen och varför du köpte ifrån just din återförsäljare!
OBS! Gäller endast NYA Macdatorer köpta år 2001 eller senare!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-04 11:52

Inköp

Jag har köpt en ny PM 733MHz, minns inte var
en beg iMac 15" 700MHz av en kompis och en ny Powerbook 1,67GHz på Ingram Micro.

Köpt PowerBook, Shuffle och Mac mini på MacHuset i Borås.

Ursprungligen av David Molarin:

Köpt PowerBook, Shuffle och Mac mini på MacHuset i Borås.

Trevligt

/Johan, MacHuset borås

Köpte min eMac från Applestore med studentrabatt (inte mecenat) och kommer köpa min nästa Mac där också (fast med mecenat). Det var helt enkelt billigast.

Senast redigerat 2005-05-05 17:53
  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-04 12:06

Köpte en PB12 i usa 2003, inga problem. Köpte sedan en Dual G5 från AppleStore i fjol. Jag vill egentligen köpa på Macoteket men de kunde inte erbjuda maskinen med Bluetooth så det blev AppleStore. Inga problem med köpet den gången heller, snabb leverans och bra bemötande.

Köpte min iMac med mitt mecenatkortet sommaren 2002.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-04 12:15

Köpte min Mac mini genom AppleStore Mecenat.

Äldre saker som fortfarande används: PowerBook G4 (400MHz) köptes på InWarehouse, Kub 450MHz köptes begagnad, iPod G3 AppleStore Mecenat och iPod mini AppleStore Soho.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-05-04 12:31

Köpte min PowerBook 12" 1,33 på inWarehouse i augusti förra året.

Kullander, PB förra året

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-04 12:40

Köpte PB 17" på Dialect i Linköping

Kullander i Malmö. PB12, 1 GHz. Därför att de är bäst. Och billigare än AppleStore om man vill ha mer än 256 mb ram, och det vill man ju. Dessutom fick jag utan knorv byta minnesmodulen 3 (!) gånger, då de 2 första gav upphov till lite kernelpaniker. Hur struligt hade inte det varit på Macoteket postorder?
Nä - bor man i Malmö bör man handla på Kullanders. (Nu har iofs MacSupport öppnat just bredvid mitt jobb, men... det ... njae. Det är inte samma kunskap hos alla där helt enkelt. Rent subjektivt alltså )

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-05 14:49
Ursprungligen av sjovall:

Kullander i Malmö. PB12, 1 GHz. Därför att de är bäst. Och billigare än AppleStore om man vill ha mer än 256 mb ram, och det vill man ju. Dessutom fick jag utan knorv byta minnesmodulen 3 (!) gånger, då de 2 första gav upphov till lite kernelpaniker. Hur struligt hade inte det varit på Macoteket postorder?
Nä - bor man i Malmö bör man handla på Kullanders. (Nu har iofs MacSupport öppnat just bredvid mitt jobb, men... det ... njae. Det är inte samma kunskap hos alla där helt enkelt. Rent subjektivt alltså )

Hur gick det med skärmtestandet?
Blev det nått köp?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-05-04 13:28

Powermac G5 på Macstart i Karlstad. Bra service och billigare än Apple Store. Att affären ligger 600 meter bort gör ju sitt till också.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-05-04 13:58

Köpte min på grafit i Luleå, jäkla bra service.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-05-04 14:20

Köpte min på Inwarehouse, snabb leverans och bra service. Nästa gång blir det nog Apple Store men enbart pga. att jag behöver göra en "build to order".

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-05-04 14:31

Från AppleStore, då vanliga ÅF inte kan ge mig min ADC rabatt.
(för en massa år sedan kunde du som utvecklare köpa din dator via din favorit ÅF)

BTO macar kan din vanliga ÅF beställa via AppleStore för ÅF

  • Oregistrerad
  • 2005-05-04 14:52

Köpte min PM beg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-04 15:05

Köpte min PB G4 400 MHz på Redagruppen. Ja, det var ett tag sedan nu. :(. Den var svindyr, men har verkligen följt med mig i vått och torrt. Att det blev en dyr Mac, berodde på batteritid, och på OS X. Jag hade näppeligen köpt en Mac, om jag hade varit tvungen att köra OS 9 under överskådlig framtid.

Vänligen, Ylan

Yfo Stockholm.

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2005-05-04 15:20

Köpte min på MacSupport i Lund.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-04 15:23

Syrran ordnade en iBook på postorder i USA som hon hade med sig när hon var hemma sist. Valde att passa på med tanke på den vikande dollarkursen (just då iaf). Beställde från P&H Photo som var billigast och dessutom erbjöd med 60 GB HD. Funkar utmärkt.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-04 15:28

Handlar det mesta hos MacXpres i Köpenhamn.

MacSupport Lund

Usch va svårt det blev, la min röst efter att ha handlat 1 gång på SOS-Data samt 1 gång hos annan återförsäljare... dvs. i statistiken så kommer SOS-Data ha 1 röst för lite efter som jag angav "Annan återförsäljare", gissar att jag inte är ensamen om att ha handlat fler än 1 mac sedan år 2001.

MIFAB AB, Stockholm.
Har flexhyra hos dom vilket gör att jag byter ut min Powerbook en gång om året till en ny utan att det kostar mej något extra. Har precis bytt för första gången och fått min 15' 1,67 Ghz med Tiger. Härligt.
Lagom till nästa år så blir det väl en G5 Powerbook hoppas jag.

Man kan köpa datorn var som helst men lägga upp köpet som flexhyra hos MIFAB. Kanonsmart.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-05-04 16:00

Scribona/via mitt jobb som Hem-PC, en iMac 800. Avtalet går faktiskt ut precis nu... så jag kommer nog att lösa ut den nu

Vet inte om jag vill skiljas från den än, har ju fått ny fläkt och HD...

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-05-04 22:17

Machuset, Borås.

Estrad Musik i Stockholm, En G5 MP. Jag har köpt 3 Macar igenom dom och alla har fungerat klockrent.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-05-06 23:50

mecenat, som av ngn mysko, dock trevlig, anledning är billigare än den vanliga "studentstore" som apple har..:-D
men visst är det trevligare att köpa den hos grafit!! nästa gång ska nog dom få säljet:-P

Bevaka tråden