Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gör din iPod till en fjärrkontroll

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Griffin Technology ska släppa en sak de kallar för PodMate som ska förvandla din iPod till en fjärrkontroll . Ruskigt häftigt må jag säga.

Ipoding.com har fått tag på en bild och har lite xtra info.

Häftigt! *vill ha en ipod nu*

Undrar om den där utnyttjar den där mystiska metalringen som är runt hörlursutgången som jag sett en del spekulera om...?

Njä... skulle inte tro det. Den spelar antagligen upp små ljud genom hörlursporten som PodMaten konverterar till IR

Aha, ja det är ju elektriska impulser, så det borde fungera.

Det får en att fundera på hur det skulle vara att stoppa in PodMate och sen köra E-type... Då kanske min video programmeras att spela in samtliga avsnitt av vetenskapens värld, samtidigt som min stereo automatiskt letar reda på en kommerisell radiokanal som spelar ny musik (nej, vänta nu, det finns ju inte...) *flin*

[ 09-01-2002: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Jag blir galen snart...jag bara MÅSTE ha tag på en iPod. Den är så otroligt läcker.

I curse the day I first felt it in my hand...

Du får känna på min Daniel....

Citat:

Skapades ursprungligen av: Micke W:
Du får känna på min Daniel....

Har du en Daniel?
Sorry...

Men alltså, varför ska man göra om iPoden till en fjärkontroll? Jag tycker det verkar enklare med en riktig fjärris, iPoden har jag bara med mig när jag går ut och inte kan lyssna på hemmastereon.

[ 09-01-2002: Meddelandet ändrat av: Magnus Krantz ]

Visst kan det vara lite cool att styra projektor och dator vid en presentation
Men skall man vara en riktig "Gadget Man" så skall man ha en Philips Pronto Pro för att styra TV;n och stereon.

Citat:

Men alltså, varför ska man göra om iPoden till en fjärkontroll? Jag tycker det verkar enklare med en riktig fjärris, iPoden har jag bara med mig när jag går ut och inte kan lyssna på hemmastereon.

Sluta fråga så mycket, va? Det handlar ju om geek-faktorn i det hela, du vet, coola prylar behöver inte alltid vara motiverade...

Jag har verkligen ingen...det är det som är problemet

Jag fingrade på Micke W´s och det var ett misstag...nu bara måste jag köpa en. Frågan är när ekonomin tillåter

  • Medlem
  • 2002-01-13 17:25

tycker iPod:en med fjärrmanick ser ut som en Storm trooper i Star wars. Kan man fjärrkontrolla med dem också..? Man kanske skulle ställa en framför Tv:n?

Citat:

Skapades ursprungligen av: JR:
tycker iPod:en med fjärrmanick ser ut som en Storm trooper i Star wars. Kan man fjärrkontrolla med dem också..? Man kanske skulle ställa en framför Tv:n?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Micke W:
Visst kan det vara lite cool att styra projektor och dator vid en presentation
Men skall man vara en riktig "Gadget Man" så skall man ha en Philips Pronto Pro för att styra TV;n och stereon.

Sökte genast på nätet efter en "Pronto" och hittade några fantastiska sidor som handlar om just fjärrkontroller!!!

http://www.remotecentral.com/

Hittade Sony RM-AV2100 och Sony RM-VL900 och köpte den sistnämda, kanonbra ; så nu ligger alla mina andra kontrollanter "på hyllan".

Tack för tipset!

1%

Telefon som remote!

Ett litet tips för er som sittter med en ibook/powerbook
Ni kan använda telefonen med blåtand för styrning av datorn i vilket program som helst funkar som en vanlig mus.
Gå bara in på systeminställningar blåtand lägg till telefon och sen fixar ni biffen
har fått det att fungera med en z800 vet att det går med fler modeller! Hare och lycka till med detta grymma tipset!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-08 23:17
Ursprungligen av Gustav F:

Ett litet tips för er som sittter med en ibook/powerbook
Ni kan använda telefonen med blåtand för styrning av datorn i vilket program som helst funkar som en vanlig mus.
Gå bara in på systeminställningar blåtand lägg till telefon och sen fixar ni biffen
har fått det att fungera med en z800 vet att det går med fler modeller! Hare och lycka till med detta grymma tipset!

Vad har detta för relevans med en 3 år gammal tråd om iPod?

1
Bevaka tråden