Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SansAmp frälste mig

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-12 14:00

Har en Tech21 SansAmp inbyggd i min förstärkare. I dessa V-amp, POD och GuitarPort-tider är det en fröjd att använda SansAmpen. Alla lägen jag testat - från Fendermjukt till stenhårt Mesa Boogie-röj, äger. Fruktansvärt bra ljud, helt i klass med the real thing. SansAmp piskar rumpan på varenda digital manick out there. Bara ett tips...från mig till er. Ska ni ha DI-box till guran...SansAmp är the shit. Testa åtminstone en innan ni bestämmer er. Det verkar som dessa blivit något bortglömda bland alla digitala prylar men inget kunde vara mer fel.

Jag jobbar inte åt Tech21...jag bara älskar produkten.

  • Avstängd
  • 2005-05-12 14:30

Håller inte alls med. T.ex Native Instruments Guitar Rig kickar däremot jättemycket rumpa. Men smaken är ju som en rumpa förstås.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-12 15:10

Det är ju det den är.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-05-12 17:05

kan säga att jag känner igen det här, had een gång i tiden (för et tpar år sedan) en gammal fender bassman 100w från 1973. Ha rvaren innan eller senare spelat eller hört ett så underbart och organiskt ljud. Ingenting har kommit i dess närhet, och serskilt inte digitala grejjor.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-13 09:02

Fast SansAmp är ju en direktbox, som POD, fast analog. Inte en förstärkare, den härmar bara ljudet av en förstärkare och ett kabinett. Men den har ett Fender-läge som kan låta Bassman om du vill.

Vad är det som gäller idag för elgitarr?
Själv kör jag en sansamp bassdriver för bas och funderar nu på att skaffa motsvarande till elgitarr. Dock så är det en djungel av olika alternativ. Har nog inte råd med PSA 1.1 men är intresserad av någon stompmodell.

1
Bevaka tråden