Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ikonflytt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför flyttar ikonerna för hårddiskarna på sig när man haft maskinen i vila?
En TiBook är det frågan om och 10.2.1

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-10 17:09

Hos mej är det tvärtom. Ti PB med 10.2.1 och äntligen har de slutat att hoppa runt.

Fast jag kör mycket med extra skärm ligger de alltid där dem ska även om de ligger över varandra när jag bara kör med PB´n skärm.

/Det kan vara så att jag har blivit helt immun mot detta efter så lång tid... men det har blivit bättre med jaguar.

Mina hoppar som fan.
På jobbet kör jag min TiBook utan extern monitor.
Hemma med en 21-tummare.
Ikonerna byter plats oavsett om den har varit avstängd eller vilat mellan varven.

En annan lustig detalj som jag märkt är att den nu plötsligt har lärt sig att vila på direkten, Tidigare kunde det ta upp emot en minut innan den behagade att nanna. Utan att jag har ändrat på nånting. *Skumt*

Men annras så...........så går det mesta bra.

Jag har stött på samma sak och hittat 2 orsaker, kanske nån av dessa är ditt problem.

1. Jag hade dockan till höger på skärmen med autohide.
vad som händer då är att systemet vill se till att det har plats att visa dockan utan att gömma iconer och då flyttas dom in mot mitten.
2. Jag installerade Stuffit expander 7.
Det som händer då är att ALLT på skärmen flyttas omkring. Det hände t o m att vissa filer flyttades utanför skärmen så att jag inte kunde hitta dom längre.

Lösningar:

Lösning på problem 1 = flytta dockan
prob 2 = avinstallera stuffit 7 och gå tillbaks till tidigare version.

Ett litet tillägg !
Virex 7.1 KAN ha med detta problem att göra, men jag kan inte säga 100% än.

- Slice -

1
Bevaka tråden