Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Generellt Office-problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-17 13:44

Jag kan använda Entorouge men alla de andra officeprogrammen dör när jag försöker starta upp dem. Jag har Office 2004 pro, Någon som har en idé på vad det kan vara för fel?

Har avinstallerat det och lagt in det på nytt men problemet kvarstår... Suttit med Microsoft supporten i 2 h men de kan inte hjälpa mig... Någon??

tacksam för hjälp!

Jag skulle vara beredd att sätta en peng på trasiga typsnitt. Office-programmen går igenom typsnitten och skapar förhandsvisningar av dem och om något av dem är allvarligt skadat kan det sänka alla program, utom Entourage, som inte använder såna förhandsvisningar.

Att identifiera vilket typsnitt som är skadad är dock inte helt trivialt

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-12 01:25

Jag har haft samma problem. Jag höll på med ominstallationer, jag tog bort program men till vilken nytta. Jag läste någonstans att det kunde vara fel på något typsnitt. Jag tog bort några som jag tyckte såg skumma ut och sen funkade det klockrent. (Jag hade laddat ner massa fonter).

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-06-12 11:51

Notera att det finns tre olika ställen där det ligger typsnitt:
- Library -> Fonts
- User -> Library -> Fonts
- Systemfolder (Mac OS 9) -> Fonts

Det räcker med att ett typsnitt på något av dessa ställen är trasigt så spårar Office ur.
Bästa sättet är att plocka ur hälften av typsnitten och starta om Office. Om det inte funkar plocka tillbaka första halvan och ut med andra etc.
Sen får man fortsätta så tills man identifierat problemet.

(Egentligen finns det ett fjärde ställe med typsnitt men det ska man inte röra om inte vet exakt vad man håller på med: System -> Library -> Fonts)

1
Bevaka tråden