Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa fönsterhanteraren/skrivbordshanteraren

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-29 16:15

Har äntligen installerat Gentoo och Xorg nu, men vilken fönsterhanterare ska jag välja? Gillar Fluxbox och KDE, men efter att ha testat Gnome lite bättre så måste jag säga att det nästan slår KDE. Problemet är ju dock att macen har en musknapp...=/
Finns det något sätt att lösa detta utan att behöva köpa ny mus? Tx.e att man håller inne CTRL som i Mac OS.
Vilken fönsterhanterare fungerar bäst på 350mhz och 892mb RAM? Skulle gärna skrikit ut Fluxbox direkt, men så är det ju det där med musknappen...;)
Vilket kräver minst av KDE och Gnome?

• Medlem
  • Solna
  • 2005-05-29 16:26

Fluxbox är snålare än Gnome som är något snålare än KDE.

Notera också att om du kör med emulering av musknappar i X ska du kunna trycka på F11 och F12 för att simulera höger- och mittenknappen på musen, åtminstone i Gnome.

XFCE4 är en bra fönsterhanterare, kör den på min Gentoo install numera, den agerar HTPC så jag behöver bara en lätt skrivbordsmiljö.

GNOME RULEZ Speciellt 2.10 som inspirerats en del av OSX...

• Medlem
  • 2005-06-19 16:18
Ursprungligen av Tjacke:

XFCE4 är en bra fönsterhanterare, kör den på min Gentoo install numera, den agerar HTPC så jag behöver bara en lätt skrivbordsmiljö.

Vad kör du för program, har du lust att ge en lista typ: myhtv, freevo, mplayer etc etc. Kanske i en ny tråd..

Tror att KDE har nån form av Expose funktion också. Inte testat, men så har jag hört.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-19 14:25
Ursprungligen av ez0r4y:

Har äntligen installerat Gentoo och Xorg nu, men vilken fönsterhanterare ska jag välja? Gillar Fluxbox och KDE, men efter att ha testat Gnome lite bättre så måste jag säga att det nästan slår KDE. Problemet är ju dock att macen har en musknapp...=/
Finns det något sätt att lösa detta utan att behöva köpa ny mus? Tx.e att man håller inne CTRL som i Mac OS.
Vilken fönsterhanterare fungerar bäst på 350mhz och 892mb RAM? Skulle gärna skrikit ut Fluxbox direkt, men så är det ju det där med musknappen...;)
Vilket kräver minst av KDE och Gnome?

Om du är seriös med att köra applikationer i X så bör du nog göra precis det du vill undvika...köpa en treknappars mus.

/Kalle

hmm, vet inte ifall det passar på 99mac, men jag kan skriva en liten HTPC guide ang just MythTv samt ev Freevo.

1
Bevaka tråden