Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mjukvarubrandvägg som stoppar webbtrafik

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 22:04

Hej Alla,

Finns det någon bra mjukvarubrandvägg för mac som är billig men ändå superbra. jag vill gärna ha lite mer inställningsmöjligheter än den inbyggda.
Jag vill tex sätta regler för vissa program. Stoppa internettrafik till vissa program och så.

Gärna freeware...
Det funkar även om det kostar några hundra. Helst gratis!

Little Snitch är bra att kontrollera programs nätverkstrafik med.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17642

  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 22:32

Funkar det göra en regel för ett program att den inte får skicka eller emot trafik med detta progam?

Med Brickhouse får man ett mer avancerat gränssnitt för att konfigurera den brandvägg som redan finns i Macen:

http://personalpages.tds.net/~brian_hill/brickhouse.html

  • Medlem
  • 2005-06-02 11:26

Littlesnitch om du vill ha det programspecifikt. Brickhouse om du klarar dig med portspecifika inställningar.
NetBarrier har ett programbaserat filter, men om det bara är det du är ute efter så är little snitch bättre.

Ola, som kör ipfw med brickhouse konfiguration, NetBarrier, little snitch och en hårdvarurouter.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-02 13:19
Ursprungligen av 0la:

Littlesnitch om du vill ha det programspecifikt. Brickhouse om du klarar dig med portspecifika inställningar.
NetBarrier har ett programbaserat filter, men om det bara är det du är ute efter så är little snitch bättre.

Ola, som kör ipfw med brickhouse konfiguration, NetBarrier, little snitch och en hårdvarurouter.

tack. Då får det bli Littlesnich då! Ola du verkar ha det tryggt!

  • Medlem
  • 2005-06-02 16:34

Jag glömde att jag kör Checkmate som tripwire också.. Ska installera henwen så fort jag får tid..

1
Bevaka tråden