Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp - Buffer Underrun i Toast 6?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-12 19:49

Tjenare!

Hjälp mig nu någon innan jag smäller av!

Varje gång när jag ska bränna en DVD-film eller något PS2 spel så får jag detta jäkla meddelande!

"The driver reported an error:
Sense key = ILLEGAL REQUEST
Sense code = 0x21, 0x02
BUFFER UNDERRUN"

Tacksam för svar.

Edit: Version 6.0

  • Oregistrerad
  • 2005-06-12 20:19

I hjälpfilen står det så här:
Buffer Underrun Prevention: Select this check box to turn on buffer underrun prevention. A buffer underrun is an error in which your hard disk is unable to send data fast enough to the recorder during a recording. This causes errors that make a blank disc unusable.

Välj menyn Recorder > Recorder settings > Advanced. Bocka för Buffer underrun prevention

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-06-12 23:29

Använder man extern brännare med USB 1 kan man råka ut för detta. Försök att bränna med lägre hastighet (1X). (Å andra sidan vill jag inte uppmana till piratkopiering.)

Bränn långsammare, och prova Simulation mode tills du hittat en fart som funkar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-13 19:19

Det är löst nu!
Installerade bara 6.1 updaten och nu funkar det fin fint!

Tack ska ni ha.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-13 20:19

Detta var en bugg som fixades i Toast 6.03 (fler buggfixar och support för mer brännare finns i senaste versionen 6.1)
Det finns en liknande bugg i Toast 5.x så uppgradera den till 5.23 (först 5.21 + 5.23 uppgraderingen)
(Uppgraderingar finns att hämta på www.roxio.com)

Version 6.0.3:

Support fixes and error corrections for:
....
Buffer Underrun Prevention option available for combination DVD+R/RW and -R/RW recorders

1
Bevaka tråden