Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se öppna program utan Docken?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-06-13 18:01

Kan man på något sätt se vilka program som är öppna utan att ha docken framme? Jag vill kunna se det hela tiden men jag vill itne ha docken som jag bara tycker är ivägen när man gör någonting. Dessutom tycker jag det är en störande fördröjning om man har docken gömd. Kan man kanske ta bort den istället?

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-06-13 18:08

man kan ju alltid använda äplle +tab för att kolla... en tryckning till på tab och du växlar till nästa program

//Filip

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-06-13 18:12

Mm men jag vill kunna ha funktionen högerklick->avsluta som man har i docken.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-13 18:29

Om du redan har tryckt cmd-tab, ligger ju cmd-q ganska nära!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-06-13 19:03

Ja visst gör det det, men att behöva öppna programmet för att avsluta det är lite för krångligt

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-13 20:34
Ursprungligen av xtimmyx:

Ja visst gör det det, men att behöva öppna programmet för att avsluta det är lite för krångligt

Det memark förmodligen menar är att om du cmd-tabbar fram till det program som du vill avsluta så kan man hålla kvar cmd-tangenten, släppa tabb-tangenten och trycka ner q. Då avslutas det markerade programmet.

(Det låter kanske lite komplicerat, men när man gör det i verkligheten så är det snabbt och enkelt.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-13 19:06

Det finns ju alternativ till Dock, som tex DragThing.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-13 20:42

Ja, så menade jag! Och jag vågar dessutom påstå att det i nio fall av tio går snabbare än att flytta runt musen och klicka och ha sig!

Underbart! Så grymt kul att man lär sig små finesser varje dag, det där var ett grymt trick!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-06-13 21:09

Faan vad vettigt, det får bli lösningen på mitt problem. Tackar.

1
Bevaka tråden