Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur synka två Macar?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-21 23:35

Har idag skaffat mig en PB 1.67 och vill kunna synka vissa funktioner med min stationära G4. Det är framför allt iCal som jag vill kunna synka, men kanske även utvalda mappar. Hur kan man göra? Har försökt att synkroinisera datorerna via blåtand och iSync, men inte lyckats. Bäst skulle ju vara om man även kunde synka över internet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-22 09:56

Apple har sin .mac tjänst som kan synka mycket av det du har i din maskin mellan olika maskiner. Personligen tycker jag det är en ful lösning dock - betala en årlig avgift för synkning (ja, man får mer men om vi sätter fokus på synkning nu).

iSync kan inte synka mappar/filer på det sättet du vill, konstigt nog. Du kan synka din Mac till 300 mobila enheter (Palms, mobiler m.m.) men inte din andra Mac (en Apple produkt). Ungefär som att du inte får köra filmer i Fullskärm genom QuickTime Player, men iTunes klarar det nu… Go figure :rolleyes:

Det finns tredjeparts-program för att lösa ditt problem annars. Vilket som är bäst/säkrast har jag tyvärr ingen aning om, sök på www.versiontracker.com. Återkom gärna med det du hittar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-22 12:59

Hittade iSyncal, ett program som synkar Ical via fildelning. http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19101

De påstår att det är shareware men de ska ändå har pröjs för att släppa ett serienummer. JAgar vidare efter något kan synca datorer via blåtand, eftersom jag annars måste hålla på och riva med sladdar varje gång jag ska synca.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-22 14:05

Håller med om att det är pinsamt att man måste ha .Mac för att kunna synka iCal / Adressboken / mm mellan 2 datorer, det borde finnas ett program som synkar datorerna och program via nätverket utan massa trix fix..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-23 09:04

PLUS att Apple avråder från att synka mobilen med flera datorer, vilket jag inte heller har lyckats med. Annars hade man ju kunnat använda mobilen som mellanstation för iCal eller andra kalendrar.

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-02 21:33
Ursprungligen av Uffe80:

PLUS att Apple avråder från att synka mobilen med flera datorer, vilket jag inte heller har lyckats med. Annars hade man ju kunnat använda mobilen som mellanstation för iCal eller andra kalendrar.

Isåfall har jag haft tur. Då jag använde min förra nalle (K700i) synkade jag fritt mellan
jobb-Mac <-> nalle -> hem-Mac
Observera pilriktningarna. Kanske funkade allt eftersom sista pilen är enkelriktad?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-23 10:29

Håller med. Inte ens med en OSX Server kan man komma runt .Mac. Pinsamt. Men ja, det finns andra program att tillgå vet jag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-02 18:16

Hoppas att dom som gör iSynCal även ger sig på att försöka göra ett program för adressboken och bookmarks..

• Oregistrerad
  • 2005-09-02 18:24

Tycker också det är idiotiskt att behöva gå via .Mac. Förr hade dom något liknande i Mac OS 9 och bakåt, att man kunde synca mappar. Vart tog det vägen? Kommer ni ihåg?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-14 09:50
Ursprungligen av palb:

Tycker också det är idiotiskt att behöva gå via .Mac. Förr hade dom något liknande i Mac OS 9 och bakåt, att man kunde synca mappar. Vart tog det vägen? Kommer ni ihåg?

Eller så fixar dom .mac till nåt man vill ha, dvs en som syncar det man väljer på nätet upp till 10GB jag skulle betala - - - tja säg 100 USD / år för en sån tjänst.

Adressbok, iCal, vilka andra filer man vill, samt använda den som ftp

/Tangen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-13 23:55

Hittade Adress-O-Sync som synkar din adressbok mellan 2 eller fler datorer, så nu känns den som .mac känns ännu mindre nödvändigt....

http://www.slamslash.com/address-o-sync/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-14 10:15

En annan grej som inte är så kul med .Mac är att man lägger upp i princip hela sitt liv på Apples servrar. Ska testa ovanstående program!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-27 13:07
Ursprungligen av C-mon:

En annan grej som inte är så kul med .Mac är att man lägger upp i princip hela sitt liv på Apples servrar. Ska testa ovanstående program!

Det är något som i varje fall jag vänder mig i mot!
Jag vill ha min privata information, privat!

Tankar man upp mail, adresser, kalender och lite annat smått och gott så har Apple goda
möjligheter att göra en riktigt bra profil på sina kunder.

"Bara för att man tror att de är ute efter en, behöver det ju inte innebära att de inte är det"

Att synka en massa grejer mot .Mac är ju ganska uteslutet för alla som inte har ordentligt snabb uppkoppling. Kan ju kännas jobbigt om man har kass uppkoppling men ett trevligt litet nätverk hemma.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-15 12:41
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Att synka en massa grejer mot .Mac är ju ganska uteslutet för alla som inte har ordentligt snabb uppkoppling. Kan ju kännas jobbigt om man har kass uppkoppling men ett trevligt litet nätverk hemma.

sant, men om dom fixar så att man bara uppdaterar ändringar så är det bara jobbigt en gång

/Johan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-19 17:44

Undra om man kan synka via ipoden och detta program: YouPod
eller om man bara kan hantera den infon ifrån ipoden..

IDG artikel

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-11-27 13:00

Product Description:
Do you have more than one Mac?

Would you like to sync any or all of your Bookmarks, Calendars, Contacts, Mail Accounts, Rules, Signatures, and Smart Mailboxes to all of your Macs?

MySync provides the Mac-to-Mac syncing capabilities of .mac, without .mac

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-27 13:06
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-28 00:21

Jag får inte MySync att funka, mina burkar hittar inte varandra,, tror att min eldvägg jävlas..

1
Bevaka tråden