Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Word vägrar skriva ut PDF?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2005-07-20 15:42

Vad skall jag göra? Jag kör senaste uppdateringen av Tiger, (10.4.2) och har suttit hela eftermiddagen med en ansökan. Och kan plötsligt inte göra (spara som) PDFer??`` Under tidigare arbete funkade det ju?
Kan det vara ett dokumentfel? Men när jag spara om det försvinner inte felet.

Har någon en snabb lösning? Jag har förstås letat i forumen men inte hittat någon vettig förklaring. Alla andra program skriver snällt ut PDFer som vanligt men inte MS Word??

Adobe Acrobat 7.0 ville inte ta hand om filen.

Nedrans. Och brådis är det så klart.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-07-20 15:53

Spara ner det som en RTF-fil och öppna det med något annat program t ex Textredigeraren.
Sen kan du försöka att därifrån spara ner dokumentet som en PDF.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-20 16:30

Har du försökt att spara från ett helt nytt dokument? Är dokumentet korrupt på något sätt, så hjälper det sällan att spara om under nytt namn. Det man behöver göra är att öppna ett nytt fräsht dokument och klippa över texten från det gamla struliga dokumentet. Ev måste man göra detta bit för bit.

• Medlem
  • Västerås
  • 2005-07-20 16:59

Ja det verkar kanske vara det rätta, pichia? Jag förstår inte trots att jag har gjort just det att felet kvarsår. Det är mycket riktigt så att det är detta enda dokument som krånglar och inte Word i sig.
Tråkigt.

Jag fick temporät lösa det med att göra just en RTF-fil och strunta i alla fina layouter jag hade gjort.
Jag får väl återkomma och tala om vad det vear för fel men det verkar som om det endast är dokumetet som är korrupt i varje fall.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-07-20 17:27

Du har inte en massa makron, fältkoder och annat skrufs i bakgrunden som busar?

Tror du inte att det är Acrobat 7 som strular? Jag har haft en del konstigheter med den och gått tillbaka till 6:an.

1
Bevaka tråden