Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SPAM på telefon!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inlägg utanför ämnet - flåt men är det mitt fell eller har fler drabbats av
"congrats you've won a free cruise to the caribbean ring free (0200...) to claim".

snus

eller är det för att jag har Mac?

det är väl alltid trevligt med en gratis resa till karibien?

Jag läste artikeln. Om man svarat skulle man alltså trycka en 9a. Men på min svarare var det ett 0200 nummer så det är ju intressant att de bemödar sig att vara nationellt anpassade i lurenskojet.
Det måste betyda att det lönar sig väl.

/Snusmumriken

  • Oregistrerad
  • 2005-07-28 01:08

Jag fick också ett sådant samtal. Fast jag lyssnade inte så länge att jag fick höra instruktionerna. Hoppas dom som står bakom drabbas av något otrevligt!

Jag fick också ett sådant samtal och så fort jag hörde något om att jag vunnit och att det är gratis så lägger jag på. I min värld så får man ingenting gratis!
Är det ingen som har fått påringning på så sätt att man lägger på luren i samma ögonblick som man lyfter luren oavsett om det är en eller fem signaler som går fram. På nummerpresentatören kan man sedan läsa nummret. Ringer du detta nummer så finns där en telefonsvarare som börjar med att säga "Jag förstår att du är nyfiken på vem som har ringt" och sedan vill man presentera något då lägger jag på!!
Jag har annat att göra än att svara på telefonspam. Vill jag handla något tar jag kontakt med säljare.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-07-28 09:05

Jag får då och då samtal från en vän flicka som ringer från ett finansinstitut i Singapore. Nu senaste gången sa jag att jag inte var intresserad redan innan hon förklarat vad hon ville. Då blev hon fundersam och frågade lite stött hur det kunde komma sig. Då sa jag att det alltid var trevligt att prata med henne, men att erbjudandena alltid var dåliga. Fick en lur i örat.

1
Bevaka tråden