Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra hastighet och sortera

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-07-26 23:47

- Om jag inte minns fel kan man ändra en klipps hastighet. Det var en hare som symbol. Man kunde få filmen att gå snabbare i klippet. Minns jag fel? Kan inte hitta det i 5:an (HD ver).

- Kan man sortera klippet i nummerordning. Mina har hamnat huller om buller efter att programmet hängt sig. Var tvungen att ta upp dem från papperskorgen. De hade hamnat där av någon underlig orsak. Men är glad för det, för att mata in över 200 klipp igen tar mycket tid.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-07-26 23:56

Bland effekterna har du en pryttel där man kan kan köra ett klipp snabbare/långsammare eller baklänges.

Vist kan du sortera i nummerordning. De e ju bara att lägga dom på sin plats, det.... Men tror inte det går attematiskt.

Jag försöker hålla nere antalet klipp i varje film. Istället delar jag upp filmen i "kapitel" (som inte nödvändigtvis kommer att synas i slutänden). När jag gjort ett kapitel klart, så exporterar (eller "share" som det så töntigt kallas) jag som Full Movie. När jag så har gjort alla kapitel klara och exporterat dom, så skapar jag en "main movie" där jag drar in allihopa. Kräver mer planering, men går lättare och programmet storknar inte så lätt...

1
Bevaka tråden