Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp med .rar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Sitter med en Mac Mini (Tiger) och har installerat "Stuffit Expander" men kan inte packa upp ett .rar "spanned archive", d.v.s. flera .rar-filer i ett arkiv (.SFV, .r01, .r02, .r03, o.s.v.). Någon som vet hur man gör?

Tacksam för hjälp!

Ha det

Markus

• Medlem
  • International user
  • 2005-07-27 11:48

Ladda ner UnrarX som finns på unrarx.sourceforge.net/
När du har installerat det så klickar du bara på en fil som har UnrarX symbolen på sig och så packar den ihop alla filerna.

Tack kompisar, ska testa!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-27 12:23

OBS: UnrarX har en bugg när det handlar om ett spanned arkiv. Dubbelklickar du på rar:en så kommer den klaga på att den inte kan packa upp.

Start UnrarX först istället och välj upppackningsmapp till nåt annat än mappen med rar-filerna, t.ex Skrivbordet, sen drar du över första rar:en bara så packar den upp...

mvh
b0bben

Aha, märkte det...funkade inte alls så bra...ska testa!

Hmmm, verkar inte funka heller? Kanske är filerna trasiga? För den kör in allihopa i programmet men för varje fil säger den "CRC failed". Det är 32 filer och blir 32 errors vilket är lite skumt...alltså att alla filerna skulle vara trasiga. Verkar som programmet inte fattar vad det är?

Jag har aldrig misslyckats med urarx - förutom med korrupta filer. Du kan testa gumby också;

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22271

En del anser att gumby är fenomenalt på annat också...

Lycka till.

Ok, säkert korrupta, men jag testar med Gumby också, får bli sista försöket sen kastar jag skiten

• Medlem
  • Järfälla
  • 2005-07-27 12:58

Finns det ingen .sfv-fil med i paketet? Med den kan du nämligen kontrollera om rar-filerna är ok.
(Men jag vet dock ingen programvara till mac som gör detta)

Jo det fanns en sån, men jag blev så irriterad så jag kastade alltihopa

1
Bevaka tråden