Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iBook (sommar '05)

Tråden skapades och har fått 691 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-10-06 10:14
Ursprungligen av Adrian B:

Mm, verkligen! Det trodde jag inte när jag startade den. Eller jag visste förstås att iBook var en populär dator, men inte såhär populär. Kul!

Min flickvän kommer snart att införskaffa en iBook 12" oxå. Så en till som ansluter sig till iBook-skaran.

För egen del blir det nog en pbook

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-06 15:22

Jag har ju en elak plan med detta. Jag ska försöka få min sambo att gilla ibooken (det tror jag att hon kommer göra) sedan när hon inte kan släppa fingrarna från den så måste vi köpa en powerbook till mig! Hah! vilken plan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2005-10-06 19:50

Även jag beställt en Ibook... skickad o allt, nu är det bara att hoppas TNT är snabba. 1GB extra minne från Dustinhome fick det bli osså. Ska bli roligt o lära sig mac o få lite omväxling i min annars så trista vardag.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 20:39

och själv väntar man.....snart en månad. ZZZZZzzzzzZZZZzzzzz

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-07 00:42

wezzlan:

En månad!? Vart beställde du din ?

EDIT: Nu när jag gick på mitt konto och kollade så har apple släppt reserveringen av summan ibooken kostar (VISA) och släppt tillbaka pengarna på mitt konto?! Brukar dom göra så och dra pengarna vid ett senare skede, eller vad är det som händer?

Nu finns det inga synliga spår på mitt konto över mitt köp....mysko.

Senast redigerat 2005-10-07 03:08
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2005-10-07 10:03
Ursprungligen av strukt:

wezzlan:

EDIT: Nu när jag gick på mitt konto och kollade så har apple släppt reserveringen av summan ibooken kostar (VISA) och släppt tillbaka pengarna på mitt konto?! Brukar dom göra så och dra pengarna vid ett senare skede, eller vad är det som händer?

Nu finns det inga synliga spår på mitt konto över mitt köp....mysko.

Hade exakt samma sak med mitt Visa Gold, först var pengarna reserverade och sen så fick försvann reservationen men så snart de skickat min Ibook så drogs pengarna igen.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-07 10:13

[QUOTE="strukt"]wezzlan:

En månad!? Vart beställde du din ?

Macoteket, det står att den är beställd och ska komma till lagret om 13 dagar nu.

Ursprungligen av strukt:

Nu när jag gick på mitt konto och kollade så har apple släppt reserveringen av summan ibooken kostar (VISA) och släppt tillbaka pengarna på mitt konto?! Brukar dom göra så och dra pengarna vid ett senare skede, eller vad är det som händer?

Ja, det precis så det fungerar.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-07 14:12

Tack för svaret Adrian, nu är summan dragen igen
Sen har det hänt lite mer också.

07 okt 2005 05:52 Oslo Onforwarded For Delivery
07 okt 2005 05:50 Oslo Import Received

Det tar ju bara 45min att flyga från Oslo och til Trondheim....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2005-10-07 14:40

Sitter nu och använder min Ibook, beställde i tisdags kväll från applestore. Jag har nu problem... inte bara flickvännen jag är kär i... ^^

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-10-07 16:40

Hm, är jag impopulär som beställer en Ibook nu eller hur ser det ut? Är det några nya uppdateringar på G?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-11 00:49

YES YES YES YES ! Nu fick jag den!

TNT föröskte leverera ibooken til mig idag men trodde at jag inte var hemma, jag sov ehe.. så dom dumpade den på posten och dom har ju öppet länge, så jag knallade neröver och hämtade upp den idag. Skitnöjd! Jag tryckte in 512MB mer minne också så nu är det totalt 1GB.

http://www.strukt.biz/img/strukts-ibook.png

  • Oregistrerad
  • 2005-10-11 12:21

vill bara säga att jag fick min ibook igår efter exakt en månads tid. Jag känner mig rätt så nöjd nu.
/johan

  • Oregistrerad
  • 2005-10-11 14:40

jag beställde en ibook förra måndagen hos en lokal apple-försäljare. någon som har en gissning på hur lång tid det tar?

Ursprungligen av jarviklas:

jag beställde en ibook förra måndagen hos en lokal apple-försäljare. någon som har en gissning på hur lång tid det tar?

Det har hittills varit rätt nedslående resultat från lokala ÅF, men nu när det gått en tid kanske de lättare får tag i iBook. Från början så fick de som beställde direkt från Apple leverans mycket snabbare än de som gick genom ÅF.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-14 20:16

Kändes lite overkill med en ny tråd ang min fråga, så jag ställer den här

Knakar vänstersida om touchpaden för er andra? Skit irriterande när man skriver att det knakar där hela tiden.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-10-15 10:08

Japp, det gör den för mig med.

Litet glapp mellan den och vad som nu är under, inte mycket att göra egentligen, tyvärr..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-15 10:32
Ursprungligen av bogg:

Japp, det gör den för mig med.

Litet glapp mellan den och vad som nu är under, inte mycket att göra egentligen, tyvärr..

Jaha, det är ruggigt irriterande, jobbigt om man inte vill störa men så knäpper det där hela tiden

  • Medlem
  • 2005-10-15 11:00

Min iBook är likadan, men glappet eller knarret är begränsat till vänster "bakhörna" Vid själva touchpaden knakar det inte så mycket.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-10-15 13:04

Säger som Korsriddaren. Min knakar, knarrar också ... Väldigt irriterande.. Men det är väl så det är..

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-10-23 21:35

Jag beställde en idag, lite sent kanske:) Men jag ville se vad som hände med powerbooken
Passade på att beställa mer minne från dustinhome. Hoppas att det var värt att köpa till en gig

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-10-24 08:11

Nice, ännu fler som bestämmer nu. Nu vet du vad som hände och iBooken är ju prisvärd för det arbete du kanske ska göra. Det är mycket värt att köpa en gig, du kommer inte ångra dig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2005-10-24 11:09

Bara jag som ångrat jag köpt 1GB extra i RAM... Airportproblem som tusan har man. Ångrar snart mitt macköp.... så frustrerad. Hoppas de kommer med någon fix snart.
Lite Off Topic, hur gör man klamrar på en mac, ni vet såna där som nästan ser ut som en parantes?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-24 12:45

"Airportproblem som tusan har man"
Starta en sep. tråd om detta så får du säkert hjälp.

…hur gör man klamrar på en mac, ni vet såna där som nästan ser ut som en parantes?
Du menar parenteser av typ "[" och "]" kanske?

Alt + 8 och Alt + 9 med svensk tangentbordsuppsättning.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2005-10-24 13:04

Finns redan en egen tråd för Airportproblem med 1GB extra ram... finns även en temporär fix där man kan ställa in så man bara använder sig av 1GB ram istället för 1.5GB vilket gör att man slipper problemen med sin airport, dock så vill man ju kunna använda sig av det ramminne man köpte extra.

Och nu kan jag göra [ och ]... Tack. ^_^

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-24 13:10

Oj, okej, är det ett iBook-specifikt problem?

Skumbojumbo vad jobbigt isf!

Ja, visst är det kul med olika tecken?
{} kan man också leka med och /|\ finns ju där i närheten :rolleyes:

Ursprungligen av Erik.dv:

Oj, okej, är det ett iBook-specifikt problem?

Det är ett problem speficikt för dessa nya iBook-modeller och om man har stoppat in 1 GB extra minne. Tråden om detta: Problem i nya iBooken: AirPort dör och omstart krävs

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-10-26 07:48
Ursprungligen av Adrian B:

Det är ett problem speficikt för dessa nya iBook-modeller och om man har stoppat in 1 GB extra minne. Tråden om detta: Problem i nya iBooken: AirPort dör och omstart krävs

Vad snopet att jag inte tänkte på det när jag köpte mer minne. Då had ejag kunnat nöjt mig med 515 extra. Jag tänkte ju använda airport mest hela tiden

Ursprungligen av Bjarte:

Vad snopet att jag inte tänkte på det när jag köpte mer minne. Då had ejag kunnat nöjt mig med 515 extra. Jag tänkte ju använda airport mest hela tiden

Well, förhoppningsvis är detta ett problem som kommer att fixas med en mjukvaruuppdatering.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-10-31 13:06
Ursprungligen av Adrian B:

Well, förhoppningsvis är detta ett problem som kommer att fixas med en mjukvaruuppdatering.

Ja, och det är ingenting att oroa sig för än. Min dator kommer ju aldrig

Statusen är fortfarande att den är picked upp i Shanghai sen den 26:e. Undra när nåt mer händer

Bevaka tråden