Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Litet Log, Capture program?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-02 14:37

Finns det något enkelt bra Log, Capture program för att få in material i datorn?

Skall till och plocka in ca 9 timmar, DV-material.

FCP strular lite mycket med capture och drop-frams. Är det någon droped-frame så kastas hela capturen istället för att man skulle kunna få in matrialet och en logg med var det har varit problem.
De sekvenserna brukar gå att fixa om man tar in problemområdet frame för frame (ofta en eller två stycken)

Skulle vilja kunna plocka in allt i en capture med något enkelt program som imovie som också automatisket delar upp i klipp.

Vad jag har förstått är inte codecerna DV för imovie FCP inte lika och för bästa resultat är
imovie-lösningen ingen bra idé.

Vet hur man gör subclip på start/stop av en lång capture i FCP, men som sagt det blir då problem med drop-frames.

• Medlem
  • Örebro
  • 2005-08-02 23:10

Va har du för mac??

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-03 00:51

- Vad har du för dator?
- Vad kör du för OS?
- Vad kör du för FCP version?
- Kör du något annat medan FCP kör?
- Har du fler FW enheter än din kamera eller bandare?
- Får du samma problem med olika DV-enheter och din strulande material?
- Får du samma problem på en annan dator med din kamera och samma material?

Dropped frames betyder i regel dåligt band/fel på inspelning eller en DV-enhet som FCP inte gillar. Det kan också ha med att göra att något stör FCP (en annan FW enhet ex).

• Oregistrerad
  • 2005-08-06 18:10

G4 450x2
OS 10.4.1 senast har inte testat med senaste upgraderingen
FCP 4.5
Inget mer FW än kameran

Sekvenser som accepteras med imovie har FCP problem med.
Vissa bitar har blivit bättre efter att kört med reningsband i kameran.

Ursprungligen av ne100:

Finns det något enkelt bra Log, Capture program för att få in material i datorn?

När FCP eller något annat strular, eller när jag endast vill ha in material och sortera upp det så använder jag FootTrack. Väldigt smidigt tycker jag. Kostar lite pengar för att få alla funktioner, men ska man bara använda det lite ibland så fungerar det aldelles utmärkt att använda den begränsade versionen.

http://versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19041

1
Bevaka tråden