Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har hänt med min Nyckelring?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-04 19:59

Min nyckelring har helt plötsligt börjat sluta. När jag testade att skicka ett mail fick jag ett meddelande som ville att jag skulle ange mitt lösenord, vilket jag gjorde och klicka i "Remember this password i my keychain". Det gick inte så bra för jag fick upp en ny dialog som sa "Keychain "login" cannot be found to store "[email protected]"

Har även märkst att jag inte kan logga in på mitt iTunes Music Store-konto längre. Jag kommer in på shopen men när jag ska logga in får jag ett meddelande om att det inte gick att få kontakt med servern.

Du kan titta på dina lösenord i Program->Nyckelhanterare, kan det vara så att nyckelringen är låst?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-07 13:23

Vad jag ser finns det bara en nyckelring där och det är till min router och inget som har med mail att göra.

Det är nog det som är problemet. Själv har jag 42 objekt i min nyckelring som heter inloggning, den som heter system innehåller bara ett objekt, lösenord för det trådlösa nätverket, sen finns det en som heter Microsoft Intermediate, den vet jag inget om.

Har du bara en så kan man undra var resten är. Har du fler användarkonton på maskinen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-07 16:43

Nej, bara ett konto. Fattar inte hur nyckelringen kan ha tömts på innehåll. Problemet är ju också det att när jag skriver in mitt lösenord på mailen och kryssar i att det ska sparas i nyckelringen så går det ju inte. Kan man "nollställa" nyckelringen på någo sätt?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-07 17:23

Starta programmet Nyckelhanterare.
Gå till meny uppe "Nyckelhanterare" och välj Nyckelringsreparation.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-07 18:15

REP -> Gjort. Nu får jag inget fel när jag klickar i spara lösenord i nyckelring, men det skapas fortfarande ingen nyckel. och om jag stänger ner mail och öppnar igen får jag samma fråga om att ange lösen. ???

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-07 18:59

Synd att det inte gick....

Har du programmet Cocktail ? Ladda ner den från www.macupdate.com
och kör funktionen Pilot.
Funktionen gör många fix och reparationer på OSX.

Ursprungligen av Bridell:

REP -> Gjort. Nu får jag inget fel när jag klickar i spara lösenord i nyckelring, men det skapas fortfarande ingen nyckel. och om jag stänger ner mail och öppnar igen får jag samma fråga om att ange lösen. ???

Har du någon post för ditt mailkonto i nyckelringen? I så fall kan du avsluta mail, ta bort den posten och starta mail igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-07 21:22

Finns ingen post i nyckelringen för min mail.
Får testa Cocktail, men kostar inte det pengar?

Provat cocktail, funkar fortfarande inte. när jag är i safari tex så "hittar safari inte login i nyckelringen, mail vill ha ett lösenord hela tiden, och den fråga massa saker hela tiden med nyckelringen!?

Finns det inget känt sätt att fixa detta problem, många verkar ju ha det! Jag hade inte mac minin en vecka innan detta startade, och det är en helt ny dator!

1
Bevaka tråden