Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som ska till Apple Expo i Paris?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-08-07 11:57

Tja!

Finns de någon det finns de säkerligen som har i planer att resa till Paris på apple expo? Jag har det i planer i varje fall och hade varit väldigt tacksam om ni som redan varit där hade lite tips om hotell och kanske hur pass tidigt man ska vara där för att få plats på keynote? Alltså alla tips ni har är man väldigt tacksam för!!!

Jag var där förra året och det var inga problem att få platser, vi var där i god tid, men inte extremt god tid (kanske en timme innan, minns inte riktigt). Men det blev fullsatt såsmåningom.

Det hade sagts (här på 99mac tror jag) att man inte fick ha väskor, kameror eller ens mobiler med sig, så vi hade lämnat allt sådant hemma, men det visade sig bara vara en bluff, det var massor av folk som hade med sig alla sorts prylar. Men det går ju smidigare att passera säkerhetskontrollerna om man inte har så mycket med sig.

Se till att ha fixat en K-badge eller vad det heter, dvs en biljett till keynoten, som man måste ha för att få vara med.

Hotell i Paris finns det oändligt av, känns det som. Vi fick tag i bra priser via RatesToGo som säljer hotellrum i sista minuten. Man behöver inte bo precis där keynoten är, men man kan ju försöka bo så att man inte behöver byta metro flera gånger på vägen.

  • Medlem
  • 2005-08-07 15:08

Ja det låter fint.. trodde de skulle vara lite jobbigt att få plats på keynote. Badge har jag registrerat mig för... Skickar de hem den eller? Det stod något sånt i mailet man fick..

Ursprungligen av icep:

Ja det låter fint.. trodde de skulle vara lite jobbigt att få plats på keynote.

Jag kan ju inte svara för hur det var i år, men förra året gick det som sagt bra, utan att vi behövde köa från klockan 06.00 på morgonen. Det som möjligen skulle göra det lite mera populärt i år är att Steve himself ska hålla i keynoten (enligt ryktena i alla fall) och därmed kanske det drar mer folk är Schiller gjorde förra året.

Ursprungligen av icep:

Badge har jag registrerat mig för... Skickar de hem den eller? Det stod något sånt i mailet man fick..

Jo, den ska komma med posten så vitt jag vet. Vanliga registeringen som besökare på mässan får man bara elektroniskt och ska skrivas ut och tas med.

Förövrigt ligger mässan och keynoten på helt olika ställen i Paris.

Jag har planerat att åka ner i år, men det sa jag förra året också men fick ställa in.

Jag har beställt K-badge, kollat upp priser på flyg, datum att åka, hotell mm, men det är mest en dröm i år, hur jag än vrider och vänder på det är det svårt att få ner priset under 3000 kr för flyg och boende och det behöver sparas till en annan resa. Men det hade varit kul, jag gillar Paris och förra året så fick ju Jobs ställa in och Schiller ta över pga Jobs cancer, även om Schiller var mycket bra så vill man ju se Jobs nån gång i sitt liv.

  • Medlem
  • 2005-08-08 00:30
Ursprungligen av Adrian B:

Jag har beställt K-badge, kollat upp priser på flyg, datum att åka, hotell mm, men det är mest en dröm i år, hur jag än vrider och vänder på det är det svårt att få ner priset under 3000 kr för flyg och boende och det behöver sparas till en annan resa. Men det hade varit kul, jag gillar Paris och förra året så fick ju Jobs ställa in och Schiller ta över pga Jobs cancer, även om Schiller var mycket bra så vill man ju se Jobs nån gång i sitt liv.

Det är klart man vill se Jobs någon gång i livet...! Trodde mässan och keynote var på samma ställe... det är kanske ändå bättre att vara där tidigare... än att inte få plats...

  • Oregistrerad
  • 2005-08-15 18:59

jag bokade både flyg och hotell idag.

flyg fick jag för 1420 med air france via kilroytravels.se

http://se.hotels.com/hotel-htdocs/se/index.htm
har ganska billiga hotell. (för att vara paris)

Vad har ni pröjsat?

Posta gärna så man kan få bli lite sur att andra har fixat allt mycket billigare än en själv!

  • Oregistrerad
  • 2005-08-18 17:37
Ursprungligen av icep:

Det är klart man vill se Jobs någon gång i livet...! Trodde mässan och keynote var på samma ställe... det är kanske ändå bättre att vara där tidigare... än att inte få plats...

det är bättre att fixa en biljett till keynoten!

1
Bevaka tråden