Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste öppna mina Word-dockument inifrån Word!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha installerat en ny version av office så kan jag inte längre öppna mina dockument normalt.
För att öppna dem måste jag gå via tex word och öppna dem den vägen, det går också att öppna dem om jag har word igång, men det går alltså inte att öppna dockumenten direkt från deras ikon, om word inte är igång, Då kommer följande felmeddelande:
Åtgärden kunde inte slutföras ett oväntat fel uppstod (felkod -10660).

Stötte även på någon annan komplikation i word när jag jobbade med det. Jag har office 2004

Någon som vet vad som är galet?

Öppna ett fönster i Finder. Markera ett Word-dokument i det föstret. Välj Cmd-I. En bit ner i info-fönstret hittar Du "Öppna med . . .". Välj Word. Välj även "Ändra alla . . .".

På detta sätt associerar Du .doc-dokument med Word. Ska egentligen fungera mhja extension, men ibland drabbas programmen av minnesförlust = återassociera.

Ursprungligen av leonardo:

Öppna ett fönster i Finder. Markera ett Word-dokument i det föstret. Välj Cmd-I. En bit ner i info-fönstret hittar Du "Öppna med . . .". Välj Word. Välj även "Ändra alla . . .".

På detta sätt associerar Du .doc-dokument med Word. Ska egentligen fungera mhja extension, men ibland drabbas programmen av minnesförlust = återassociera.

Har man sett på hm hm... Flera filer var felassocierade... Men jag vet att några tidigare utifrånkommande filer hade Word-ikoner och dessa gick inte att dra till Word i dock förrän de först öppnats inifrån Word och sparats om. Kanske att MS tycker att bakåtkompatibiliteten ner till Word 97 är alldeles för bra och man därför byggt in någon "skämta aprillo-funktion"?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-14 23:58

Har råkat ut för samma sak på senare tid. Vissa dockument (även som jag skapat själv) jag dubbelklickar på startar upp programmet men det stängs genast av igen med påföljande fönster att rapportera. Dessa filer är rätt associerade. Andra filer beter sig inte så.
Har i och för sig inte haft tid att ta mig ann detta men följer också tråden med intresse.

Jag vill minnas att jag råkat ut för liknande problem efter att ha uppgraderat Word. Se till att alla gamla versioner är ordentligt avinstallerade samt Office Test Drive inte ligger kvar i programmappen. Logga ut tillbaka in och prova igen.

/m

Känner igen problemet med att inte genom dubbelklickning kunna öppna .rtf-filer jag fått från andra (skapade i Win Office 2000 eller 2003) i Word 2004. Kan inte heller dra filerna till dock-symbolen då de inte känns igen. Följer med spänning tråden om någon har en aniing om varför.

Ok nu löste det sig, Det jag gjorde var att helt enkelt ta bort den gammla versionen av Word från papperskorgen. JAg behövde inte ändra inställningarna för vilket programm det skulle associera till, detta var redan gjort redan innan jag tog bort Word från papperskorgen.
Jag behövde inte heller spara om några programm.
TAck för er hjälp.

1
Bevaka tråden