Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny tv-widget

Tråden skapades och har fått 825 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Le:

"Tablåfilen saknas helt". Endast en ikon finns där!

Står det så i version 2? Den strängen finns inte ens med i översättningen så det borde inte stå så :-/

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-26 12:20
Ursprungligen av gusax840:

Står det så i version 2? Den strängen finns inte ens med i översättningen så det borde inte stå så :-/

Nu plötsligt laddar den ner tablåfilen men inga ikoner så jag vet inte vilka kanaler programmen går i.

Ursprungligen av Le:

Nu plötsligt laddar den ner tablåfilen men inga ikoner så jag vet inte vilka kanaler programmen går i.

Vad heter widgeten du har? Heter den Xmltv? Vilken version isf?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-26 20:45
Ursprungligen av gusax840:

Vad heter widgeten du har? Heter den Xmltv? Vilken version isf?

I min users/library-mapp ligger i mappen widgets filen Xmltv ver.1.0.
I en annan mapp benämnd Xmltv ligger det en tom logomapp.

Ursprungligen av Le:

I min users/library-mapp ligger i mappen widgets filen Xmltv ver.1.0.
I en annan mapp benämnd Xmltv ligger det en tom logomapp.

Ok, då har du döpt den till Xmltv ver.1.0 själv isf... om du öppnar den i dashboard och vänder på den, vad står det för versionsnummer på baksidan?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-27 08:54
Ursprungligen av gusax840:

Ok, då har du döpt den till Xmltv ver.1.0 själv isf... om du öppnar den i dashboard och vänder på den, vad står det för versionsnummer på baksidan?

Nix pix - 1.0 är systemets info om filen Inget namn alltså.
Den är inte 'vändbar' alls. Klick uppe i den blanka listen ger inget resultat alls. För det var väl så man gjorde?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-07 16:35
Ursprungligen av gusax840:

Står det så i version 2? Den strängen finns inte ens med i översättningen så det borde inte stå så :-/

Me to now

Yes!!

Lade ut en uppgradering på http://www.manicker.se precis. Discovery Civilisation utbytt mot Discovery World. Logga saknas ännu men det kommer säkert snart.
Jag lät även min "fix" för Safaribuggen följa med. Nu bör inforutan (oftast) synas även med senaste Safari installerad - dock kan det vara värt att veta att Xmltv nu alltid är så bred som kanallistan plus inforutan. Det innebär att grannwidgets kan råka befinna sig "under" Xmltv, och om man håller inne alt-tangenten för att stänga en av grannarna så flimrar det lilla runda krysset. Flimret gör att man ibland kan "missa" knappen och då stängs inte grannen. Tryck isf på krysset längst nere till vänster i dashboard (eller flytta grannen åt höger/xmltv åt vänster) så ska det gå att stänga grannen ordentligt. Ursäkta att det är så
Klaga om det är dåligt så ändrar jag tillbaka.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-27 09:13

Har du inte ett litet ( i ) nere i HÖGRA hörnet?

Yes!!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-27 10:09

Jo nu fungerar det ju!
Tackar tackar.

Det verkar som att i-et (och hela mouseover-/peka på-grejen) blivit lite knäpp med Safari 3... nu finns det ju tex en stor genomskilnlig yta till höger om widgeten, och om man kommer in från höger (dvs över den genomskinliga ytan) så är det inte 100% säkert att widgeten får reda på att man pekar på den. Om man däremot kommer från vänster så funkar det oftast mycket bättre.
Udda :-/

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-27 13:54

Jag får en fristående ruta med kompletterande kanalinfo under.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-04-28 09:29
Ursprungligen av Le:

Jag får en fristående ruta med kompletterande kanalinfo under.

Och efter omstart är nog allt som det ska (så när som på att Kanal Lokal Ög inte har någon ikon).

Ursprungligen av Le:

Och efter omstart är nog allt som det ska (så när som på att Kanal Lokal Ög inte har någon ikon).

Inte heller TV4 Science Fiction eller Discovery World har fått någon logga än. Discovery Science har dessutom den gamla loggan.

Widgets!?

macbybörjare som man nu är så undrar jag om man alltid måste gå in p dahsboard för att se widgets? Kan någon förklara lr länka till någon tråd om detta då jag själv inte hitta något:tveksam:

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-29 22:10

Laddar man om den med Äpple+R så funkar den. Iaf med nya Javan som kom 29/4.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Laddar man om den med Äpple+R så funkar den. Iaf med nya Javan som kom 29/4.

Yes!!

Den funkade för mig i och med gusax840s uppdatering, men ikonerna saknas likväl.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-30 12:06
Ursprungligen av Yes:

Laddar man om den med Äpple+R så funkar den. Iaf med nya Javan som kom 29/4.

Yes!!

Java-uppdateringen påverkar med 100% säkerhet inte detta.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-29 22:33

Inte hos mig. Har inte uppdaterat.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Inte hos mig. Har inte uppdaterat.

Yes!!

Du menar att du har loggor för TV4 Science Fiction och Discovery World?

Javauppdateringen påverkar inte loggorna. Javauppdateringen borde inte påverka nånting med dashboard (om det inte är några konstiga buggar som "spillt över" förstås).

Det fattas loggor för flera kanaler, om någon vänlig själ kan framställa de som saknas så kan jag vidarebefordra dem (se instruktioner nån sida bakåt i tråden).
Funderar på om man kanske kan fixa nån egen server med loggor på, så sådant här kan hanteras lite smidigare i framtiden.

Jag kan förresten bidra med kanal lokal själv kom jag på

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-04-30 18:41

Dessa använder jag.

edit.
Jäklar vad stor Kanal Lokal-loggan blev.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-07 14:22

Jag har också problem med min widget. Ser inga loggor och inga program, det enda som står är "Tablåfilen saknas helt :-("

Någon som har några tips? Har testat att ta bort den och installerat igen, men har inte hjälpt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-07 16:40

Ny bild.

Yes!!

Märker nu att jag har samma problem på min sprillans nya MacBook.
Inga problem med Mac Minin som är ett år äldre, och har samma operativ

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2008-05-07 20:10

Fungerar för mig (troligen servern som knasade sig).

Gick in och rensa i Schedulesmappen men det blev ingen bättring

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-05-07 20:25

Ja, servern verkar knasa sig, för den laddar inte hem tablåer för mig heller längre.

Det är tydligen hårdvaruproblem med servern:

http://tv.swedb.se/component/option,com_joomlaboard/Itemid,61/func,view/id,2340/catid,7/

Det kan dröja en tills just din internetanslutning har fattat att ip-adressen har ändrats till en fungerande server, det är tyvärr inte mycket jag kan göra åt :-/

För övrigt upptäckte jag precis att jag hade samma fel själv.

En annan notis: programvaran som skapar tablåerna på servern är numer open source, så om någon känner sig manad att ta en titt på den och kanske hjälpa till att underhålla en kanal eller två så mottages med säkerhet den hjälpen tacksamt. Se första posten på http://tv.swedb.se/

Bevaka tråden