Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefon till Skype / Mac?

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av svanerik:

Någon som vet om usb-telefonen på claes ohlsson funkar till mac?

http://www.clasohlson.se/shop/store/fs_mm.asp?CatPath=Eq0q64q942&CampPath=&IsCampaign=N&NoCache=2005%2D09%2D12+20%3A41%3A15&SelectedWAG=18382&COSID=7198DAFC82164BC4860649047A536FBB98186

Var där idag men köpte inget för snubben i kassan sa att det inte funkade med mac.

Är det USB brukar det väl fungera. Man kan ju testa och lämna tillbaka om det inte fungerar. Att personalen säger så är väl bara ett bevis på att de inte har en aning om vad Mac är för konstigt.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-05 23:06
Ursprungligen av Alf Nilsson:

Är det USB brukar det väl fungera. Man kan ju testa och lämna tillbaka om det inte fungerar. Att personalen säger så är väl bara ett bevis på att de inte har en aning om vad Mac är för konstigt.

Precis. Jag köpte en USB Bluetooth adapter från Trust. På paketet stod det att den bara fungerade med Win, precis det som återförsäljaren läste eftersom han inte visste något om Mac. Men det stämmer inte. Funkar utmärkt med Mac.

Ursprungligen av Alf Nilsson:

Är det USB brukar det väl fungera. Man kan ju testa och lämna tillbaka om det inte fungerar. Att personalen säger så är väl bara ett bevis på att de inte har en aning om vad Mac är för konstigt.

Nja.. Tror knappast det är bara att lämna tillbaks om det inte fungerar. Speciellt om dom säger att det inte fungerar med mac. Det är ingen mus eller joystick det här.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-11 23:42
Ursprungligen av Christopher Anderton:

Nja.. Tror knappast det är bara att lämna tillbaks om det inte fungerar. Speciellt om dom säger att det inte fungerar med mac. Det är ingen mus eller joystick det här.

Skicka in någon polare som för köpa produkten.

clasohlson.se:
IP-telefon med USB anslutning. Ringer genom datorns bredbandsanslutning och vidare ut på Internet så att du med Skype™ kan nå överallt i världen. (Kräver bredbandsanslutning)

Eftersom du har både dator och bredbandsanslutning så borde de inte kunna neka ett återköp. Var står det att produkten bara passar Win?

Ursprungligen av svanerik:

Någon som vet om usb-telefonen på claes ohlsson funkar till mac?

http://www.clasohlson.se/shop/store/fs_mm.asp?CatPath=Eq0q64q942&CampPath=&IsCampaign=N&NoCache=2005%2D09%2D12+20%3A41%3A15&SelectedWAG=18382&COSID=7198DAFC82164BC4860649047A536FBB98186

Var där idag men köpte inget för snubben i kassan sa att det inte funkade med mac.

Köpte en SkypeMate på Clas Ohlson för 250 kronor, men den fungerade inte. Jag kunde höra, men inte prata. Hoppas de vill ha tillbaka den, för det var en sån förpackning som man var tvungen att ta sönder för att öppna.

  • Medlem
  • 2005-10-05 21:35

Är det nån som verkligen vet vad som fungerar?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-05 21:45

Jag köpte en Cyberphone K:
http://accessories.skype.com/item?SID=65ef0649208bb872c6374867119935b78a7:4570&sku=V652SKMLR

Den fungerar bra, man kan inte använda knapparna än men det ska komma OSX drivrutiner när som.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-06 06:27

Claes Olsson är väldigt bra på att göra återköp oavsett anledning, jag har köpt en massa småprylar till datorn som vissa av dem inte fungerat på mac precis som det stod på paketet men det är bara att lämna tillbaka

/thomas

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 08:23

Detta verkar lovande. Men vad gäller sedan för att ringa om man kopplar telefonen till datorn med en sådan adapter? Måste det gå via t ex Skype då (måste det väl)? Och vad är det här med PeerCall?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-11 23:19

www.ipevo.com
En sådan Ipevo Free-1 vill jag ha, den är ju också riktigt läcker. Men det står att den bara fungerar med Windows.
Tror ni att detta kan vara felaktigt och att den kanske går att plugga in i sin iMac? *hoppas, hoppas...*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-11 23:24

Är det någon som har testat om något med USB fungerar med Mac? telefon eller konverter.

Någon som har erfarenhet av Doros "vanliga" telefonlur med USB-kontakt DORO IP TELEFON 212IPC?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-02 21:38
Ursprungligen av Stefan Johansson:

Någon som har erfarenhet av Doros "vanliga" telefonlur med USB-kontakt DORO IP TELEFON 212IPC?

Jag har idag testat två stycken DORO 212IPC. Jag vill använda SkypeOut så det är det jag testat.

I båda lurarna var det kanonljud i min ände, dvs, jag hörde den jag pratade med kanonbra. Den första hördes jag nästan inte alls från enlgt mottagaren. Den andra gav högre volym men även ett konstant brus som gjorde att det hördes dåligt ändå. Förövrigt funkar inte knapparna på luren när man kör mot en Mac.

Jag provade även på en PC med samma resultat båda gångerna (förutom att knapparna funkade förstås).

Nå'n som vet något som funkar bevisat bra på Mac vid användning av SkypeOut?

Jag använder en G4 400MHz som tyvärr inte har någon mikrofoningång så USB ansluting måste det vara.

/U

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-01-02 21:46
Ursprungligen av ulna:

Nå'n som vet något som funkar bevisat bra på Mac vid användning av SkypeOut?

Titta längre upp i tråden så ser du en lur som bevisligen fungerar mycket bra.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-02 22:03
Ursprungligen av Le:

Titta längre upp i tråden så ser du en lur som bevisligen fungerar mycket bra.

Hur beställde du telefonen?

När jag försöker beställa står att de bara levererar till "Continental USA".

/U

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-01-02 22:11
Ursprungligen av ulna:

Hur beställde du telefonen?

När jag försöker beställa står att de bara levererar till "Continental USA".

/U

Titta längre upp i tråden så ser du en lur som bevisligen går att få till Sverige.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-30 11:55

Har använt en RJ11-Dual från CuPhone ett tag nu. Fungerar klockrent. Beställde från Yahoo-store, en vecka senare var den hemma. Bara att plugga in dator och telefon och ladda ner drivrutin. Efter det är det bara att använda telefonen till Skype. Det ringer, du kan svara och slå nummer och allt från telefonen. Klockrent. Drivrutinen uppdateras rätt ofta också, varannan vecka under den tid jag varit med. Vet inte om den säljs i Sverige, men jag hade inga problem att beställa från USA iaf!

Rekommenderas!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-30 12:04
Ursprungligen av coach:

Har använt en RJ11-Dual från CuPhone ett tag nu. Fungerar klockrent. Beställde från Yahoo-store, en vecka senare var den hemma. Bara att plugga in dator och telefon och ladda ner drivrutin. Efter det är det bara att använda telefonen till Skype. Det ringer, du kan svara och slå nummer och allt från telefonen. Klockrent. Drivrutinen uppdateras rätt ofta också, varannan vecka under den tid jag varit med. Vet inte om den säljs i Sverige, men jag hade inga problem att beställa från USA iaf!

Rekommenderas!

Intressant. Om bara ljudet i SkypeOut kunde vara bättre. Oftast ganska värdelöst.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-11-30 20:09

Well, någon som fått blåtands headsets att fungera med datorn? Visserligen kan man ju inte slå några nummer då, men det vore smutt att kunna vandra runt med ett litet headset istället för en stor telefon.

Nu vore det ju iofs intressant att kunna koppla en vanlig telefon till datorn också förstås. Får väl

Ursprungligen av palb:

Intressant. Om bara ljudet i SkypeOut kunde vara bättre. Oftast ganska värdelöst.

Jag tycker det har varit prima de gånger jag testat.

Ursprungligen av johannes,:

Köpte en SkypeMate på Clas Ohlson för 250 kronor, men den fungerade inte. Jag kunde höra, men inte prata. Hoppas de vill ha tillbaka den, för det var en sån förpackning som man var tvungen att ta sönder för att öppna.

Är det den som diskuteras här ovan som du testat utan lycka? Har du provat med drivrutinerna som nämns ovan? (av Torkel)

[QUOTE="Arvid"]Well, någon som fått blåtands headsets att fungera med datorn? Visserligen kan man ju inte slå några nummer då, men det vore smutt att kunna vandra runt med ett litet headset istället för en stor telefon.

Jag kör en SE HBH-662 blåtandsheadset med datorn och Skype fungerar klockrent! Dock får man ha kolla så att ens vanliga mobiler inte bråkar om vem som "äger" parningen med den

Beta-drivisar för IPEVO Free-luren finns nu och luren går att handla via ebay.de ex.vis, cirkus 38 euro inkl frakt.
Någon som testat luren/drivrutinerna?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-18 16:21

Ja det fanns ju ett antal ex på eBay.de att bjuda på. Är det någon nisse som köpt upp sig på några lådor från USA?
Vågar man verkligen köpa därifrån?
Har förresten mailfrågat tillverkaren vilka europeiska detaljister de tänker sig använda. Återkommer om de svarar.

Ursprungligen av Le:

Ja det fanns ju ett antal ex på eBay.de att bjuda på. Är det någon nisse som köpt upp sig på några lådor från USA?
Vågar man verkligen köpa därifrån?
Har förresten mailfrågat tillverkaren vilka europeiska detaljister de tänker sig använda. Återkommer om de svarar.

Finns även på brittiska amazon (co.uk).

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-18 21:08
Ursprungligen av Stefan Johansson:

Finns även på brittiska amazon (co.uk).

Men de säljer inte den här typen av prylar utanför GB.
Iaf blev jag nekad av geografiska skäl.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-18 22:01

.....men testbettar på eBay.de. Kul det här.

Ursprungligen av Le:

.....men testbettar på eBay.de. Kul det här.

Akta dig - i DN stod det nyligen om "blocket-beroende", typ second-hand-shopoholcolism.
Rapportera vidare!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-19 09:34
Ursprungligen av Le:

.....men testbettar på eBay.de. Kul det här.

Av någon outgrundlig anledning slutade 'budgivningen' vid de ca 38€ som tidigare omnämnts i den här tråden.
Och det underligaste av allt - jag vann!
Nästa steg: Får jag telefonen öht?

Jag tror det är "Sofort Kaufen" som löser ut, dvs priset är eg redan satt.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-19 10:16
Ursprungligen av Stefan Johansson:

Jag tror det är "Sofort Kaufen" som löser ut, dvs priset är eg redan satt.

Det är väl den enda rimliga tolkningen.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-27 21:09

IPEVO free-1 har anlänt från Taiwan. Snabbt gick det trots Jul. Med beta-drivisar var det bara plug-and-play. Drivrutinerna är i själva verket ett program som väl måste läggas i startupen. Allt verkar dock fungera som utlovat. SkypeIn och SkypeOut exv och alla knapparna på 'fånen'.
Så nu ska bara hela Världen Skype-skrivas!
(Känner ni förresten någon annan som kör Skype?)

Bevaka tråden