Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa bildvisningsprogrammet?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena. Även om jag gillar Preview (förhandsgranskning) - och speciellt bildspelsfunktionen i Tiger – är jag sugen på en mer back to basic-visare.

Vet egentligen inte vad jag är ute efter – något som liknar Förhandsgranskaren i Windows: enkla zoomreglage, snabb bildväxling, möjlighet att trycka på en bild och klicka framåt och se samtliga bilder i mappen.

Hata mig inte för att jag i detta avseende gillar windowssättet mer, men jag skulle gladeligen motta tips på program med dessa funktioner eller kanske t.o.m. ännu fler

Tack på förhand.

Ursprungligen av disposable:

Tjena. Även om jag gillar Preview (förhandsgranskning) - och speciellt bildspelsfunktionen i Tiger – är jag sugen på en mer back to basic-visare.

Vet egentligen inte vad jag är ute efter – något som liknar Förhandsgranskaren i Windows: enkla zoomreglage, snabb bildväxling, möjlighet att trycka på en bild och klicka framåt och se samtliga bilder i mappen.

Jag kanske är seg i huvudet för tillfället, men vad av det ovanstående är det som "Förhandsvisning" i MacOSX inte klarar av?
Eller är det att det är för mycket knappar i verktygsfältet? Det fixar man lätt genom "Anpassa verktygsfältet..."
Jag tror du får utveckla lite mer, för åtminstone jag blev inte riktigt klok på vad du menade.

Utveckla frågan om du vill ha vettiga svar. Iallafall från mig. Fattar inte vad du menar.

Kul killar. Tyckte jag var hur tydlig som helt, skrev konstruktivt och raskt på sak - på ett trevligt sätt också.
Whatever, morgontrött och drar till plugget igen. Find yourself a girl - tips från coachen.

Ursprungligen av disposable:

Kul killar. // Find yourself a girl - tips från coachen.

Ursprungligen av disposable:

Även fast jag älskar min iMac, känns det skönt att höra att inte alla är hjärntvättade

Disposable.
Du får tänka på att du är på ett mac-forum. Folk är inte hjärntvättade för att de inte vet hur exakt XP:s förhandsvisning fungerar. De ställer bara ett antal motfrågor för att bli klokare på vad du menar själva, ingenting att behöva hetsa för.

Men visst jag håller med dig att XP:s sätt att hantera bilder är vettigt då man kan markera en bild och få upp den stort i "finder-fönstret" och sedan klicka sig vidare med pilarna till nästa bild osv. Denna funktionen finns inte i MacOs mig veterligen. Det man kan göra är antingen:

• iPhoto (dock är ju detta en applikation så)
• eller om du vill använda dig endast av Finder så är det att arrangera bilder-mappen som ikonvy och sedan öka storleken på ikonerna till max (128x128) via visningsalternativ och klicka i "förhandsvisa symboler". Då får du åtminstone fram hyffsat stora förhandsvisnings-symboler. Klicka i "Endast detta fönster" så du inte får denna inställning genomgående i Finder.
• Och sedan som du säger, bildspelsfunktionen och visa indexark
• Förhandsvisning (också en app)

Lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-24 10:32
Ursprungligen av disposable:

snabb bildväxling

Öppnar du flera bilder samtidigt kan du växla direkt mellan de olika bilderna.

Jag kan dock hålla med dig om att jag tycker bildvisaren i XP känns enklare och lite bättre. Vi får hoppas att Apple fixar till det.

mrjean: Även fast jag älskar min iMac, känns det skönt att höra att inte alla är hjärntvättade

Jo, visst duger det att öppna 20-30 bilder i förhandsgranskning och bläddra mellan dem, det går ju hyggligt fort. Men som du sa, Förhandsvisning i XP känns mer klockren.

1
Bevaka tråden