Men det kraschar precis hela tiden och har massor med automatiska funktioner som förstör allt hela tiden ... Ibland när man trycker Retur så ändras typsnittet plötsligt tex ... Ingen jag känner har lyckats stänga av all jobbig automatik - och jag har lyckats med mycket mer komplicerade saker än det.
Har du aldrig upplevt dessa problem?
Auto-funktionerna upplevs av de flesta som jobbiga, men de är enkla att stänga av och när man väl gjort det så är det precis som alla andra ordbehandlare, bara med fler möjligheter.
Office-programmen är mycket känsliga för skadade typsnitt men om man har koll på det så är office-programmen också stabila.
Men som sagt, jag tycker man ska fundera på vad har för behov. Om man byter filer med omvärlden och måste vara säker på att det ska funka så finns inget realistiskt alternativ till MS Office, men om det inte är kritiskt och man inte har behov av de mer kraftfulla behoven så duger AppleWorks säkert bra.
För egen del skulle jag gråta blod, och troligen lämna Mac-plattformen, om inte MS Office fanns, men som sagt, smaken är som baken