Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Postnummer-tabeller, går det få tag i?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade inget lämpligare forum, men hoppas att min fråga fungerar här!

Jag är på jakt efter en fil innehållande alla postnummer och orter. Någon som vet om detta går att få tag i?

Det kanske går att exportera något från Programmet?
http://www.posten.se/foretag/vara_tjanster/postnummersok/bin/pguide_mac.sit

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-09-06 09:09

sådana tabeller går att köpa från posten för ca 1.600 +moms har jag för mig, då får du hela postnr uppsättningen med ort, län, länskod och lite till har jag för mig i ett par olika format.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-06 09:50
Ursprungligen av carlsson:

Hittade inget lämpligare forum, men hoppas att min fråga fungerar här!

Jag är på jakt efter en fil innehållande alla postnummer och orter. Någon som vet om detta går att få tag i?

carlsson,

Kanske det här är vad du söker...!?

-Torkel

Tack för svaren. Programmen som ni refererar till ger tyvärr bara postnumret när man söker efter en gata. Alltså ingen lista...

Fler förslag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-06 13:17
Ursprungligen av carlsson:

Tack för svaren. Programmen som ni refererar till ger tyvärr bara postnumret när man söker efter en gata. Alltså ingen lista...

Fler förslag?

...och vad kallar du listan från Schenker (i mitt tidigare inlägg) om inte en lista med ort & postnummer...

Visserligen anger den listan intervall per ort, men med lite trixande kan du ju, med den listan som grund, generera mellanliggande postnummer...

Gratis é gott...

Hmmm, fick inte den att fungera som du beskriver Torkel.

Men jag har fått en lista nu! Tack för alla svaren

1
Bevaka tråden