Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra Webmail

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej ni internetmatadorer
Jag undrar om det fins någon BRA webmail att använda, en som funkar som ett vanligt e-potsprogram men inbox och utbox osv? Jag har ca 20 mejladesser och är trött på alla passwords och byter jag dator eller är utomlands är det så jobbigt. Skulle vilja ha ETT webmejl-konto dit jag kunde dirigera alla olika mejladresser. Har försökt att förstå det här med IMAP och Gmail man det verkar inte vara det jag letar efter...
undrar Peter som inte är intresserad av tekniken utan av funktionen...

Ta en webmail i högen och koppla eftersändning till det kontot från alla dina 20 eller bara en del utvalda av dom. På så sätt har du fortfarande en intakt inkorg på hemmadatorn, för tex arkivering.

Fråga till David

Ursprungligen av David Slättne:

Ta en webmail i högen och koppla eftersändning till det kontot från alla dina 20 eller bara en del utvalda av dom. På så sätt har du fortfarande en intakt inkorg på hemmadatorn, för tex arkivering.

Hur blir det då när jag svara på ett mejl? Om jag t ex har fått ett mejl till jobbet blir dom inte så glada om det står ParadiceClub som svarsadress
P

Ursprungligen av hoken1397:

Hur blir det då när jag svara på ett mejl? Om jag t ex har fått ett mejl till jobbet blir dom inte så glada om det står ParadiceClub som svarsadress
P

Det är onekligen problematiskt...

Ursprungligen av hoken1397:

Hur blir det då när jag svara på ett mejl? Om jag t ex har fått ett mejl till jobbet blir dom inte så glada om det står ParadiceClub som svarsadress
P

I GMail kan du lägga till olika svarsadresser att välja mellan.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2005-09-23 18:32

Hur är det med mailets sidfot i Gmail? Kommer det upp en löjlig signatur som gör reklam för Google eller något liknande?

Ursprungligen av Onken:

Hur är det med mailets sidfot i Gmail? Kommer det upp en löjlig signatur som gör reklam för Google eller något liknande?

Nej, inget Hotmail-trams

  • Oregistrerad
  • 2005-09-17 16:25

Gmail är bra och enkel att koppla in i Apple Mail. Som sagt, det är inte på t.ex. Gmail du gör inställningarna, utan du får logga in på alla 20 konton och ställa in vidarebefordring av alla mail till en och samma e-postadress, där de sedan arkiveras och kan läsas via Gmail eller Apple Mail.

Ursprungligen av Macvarg:

Gmail är bra och enkel att koppla in i Apple Mail. Som sagt, det är inte på t.ex. Gmail du gör inställningarna, utan du får logga in på alla 20 konton och ställa in vidarebefordring av alla mail till en och samma e-postadress, där de sedan arkiveras och kan läsas via Gmail eller Apple Mail.

Jag tycker Gmail är dunder förutom en enda sak: Jag kan inte använda epost-klienten på min mobil eftersom Gmail använder än annan port än den vanliga för POP. Men det kanske finns någon bra Java-mail?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-17 19:12

Det finns bara en webbmail som är värd att nämnas och det är Gmail.

  • Medlem
  • Skara
  • 2005-09-17 19:58

Jag har faktiskt en "Fusemail"-address. Det är som namnet antyder en tjänst som "fusar" (för att använda svengelska) alla dina mailaddresser i din inbox. Fungerar som webmail eller som imap. Kostar ca 30-40 kr per kvartal. En massa bra tjänster som jabber, RSS-läsare, storage på 350 mb som man kan nå med ftp m.m
kolla in det!
www.fusemail.com
(man får även en fusemail, t.ex john.smith@fusemail.com)

/Kalam

Hej alla matadorer
Jag förstår att det är nördarnas paradis där ute. Ska bara kila iväg till Klas Olsson å köpa en sticksåg. För jag måste naturligtvis ha en brevlåda i dörren för Posten, en för Citymail, en för MailDirekt en för..... Och inte att förglömma - en nyckel till var och en av lådorna. Tur att det finns typer som Niklas Zennström som gör grejer som bara funkar...
Peter

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-20 19:19

Eller så bestämmer du dig att bara bo på ett ställe, så ska du se att alla leverantörer hittar till samma brevlåda.

Ursprungligen av filuren:

Eller så bestämmer du dig att bara bo på ett ställe, så ska du se att alla leverantörer hittar till samma brevlåda.

Du verkar ha fattat
P

Hur får man ett G-mailkonto?
P

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-20 19:39
Ursprungligen av hoken1397:

Hur får man ett G-mailkonto?
P

Ja du.. Det undrar jag med.

I en kvart har jag letat, men hittar bara info om deras sekretesspolicy, att man slipper pop up-annonser, presentation av funktioner och att man kan få hjälp med lösenordet om man glömt det.

Men inte en "sign up" så långt ögat når.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-20 19:50

i faq:en står:
We're currently only offering Gmail as part of a preview release and limited test. We don't have details on when Gmail will be made more widely available, as that depends in part on the results of the test.

Man drar iväg ett PM till mig med sin epostadress, så skickar jag en invite...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-09-20 20:09

Aha. Det är så det funkar. hehe
Jag är inte säker på att jag verkligen behöver den, så jag väntar tills jag vet att behovet finns.
Tack för infon, Hagelin.

Om man råkar vara innehavare av en mobil med amerikanskt abbonemang så kan man signa upp sig, men övriga världen och amerikaner utan mobil får hoppas på en inbjudan...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-20 20:25

Är inte särskilt svårt att få en invite, bara att PM:a t.ex. mig.

Dte är så underbart med diskussioner på 99:an - för dom ger verkligen svar på det man frågar om...
P

För alla som ansluter sig till 99Mac som Pro så ingår mail konto som fungerar utmärkt både som webbmail och som vanlig mail. Fungerar bra även till telefonen.
Uppnosigt i PC världen att ha en mailadress som slutar på mac.se.

Förutom en bra mailfunktion med stort lagringsutrumme och några andra fördelar så stöder man denna utmärkta site.

Senast redigerat 2005-09-21 13:13
  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-21 10:03

Kan rekommendera att skaffa ett eget domännamn också.

Min 'registrar' - www.joker.com - har en funktion som tillåter en att skapa 'virtuella' 20 epost addresser, såsom anna@dittdomain.org, bengt@dittdomain.org, olof@dittdomain.org, etc... och ställa in vilken verklig epost address dess vidareskickar mail till.

Till exempel, jag upprättar miska@mittdomain.org, och ber att posten skickas vidare till miska@gmail.com. Sedan, när jag byter till - nej! - hotmail, vidarebefodrar jag bara mailen till miska@hotmail.com. De som skickar mail kommer inte behöver inte lära sig en ny epost address, även om jag bytit epost konto.

Ett domain kostar ca. $10-20 per år, och kan användas till mycket annat också.

1
Bevaka tråden