Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"One more thing"

Tråden skapades och har fått 763 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ett music store för filmer - ja gärna. En Airport med bild ut möjlighet - ja gärna. En ipod med video - nja, tror inte hundra på detta, alltså att kika på film på den - men däremot att man kan streama ut wifi eller fjärrkontrolls möjligheter med möjligheten att kunna se video som ett tillägg men snälla inte enbart det.

Sen kan jag hålla med om att jag gärna sett mer burkar. pbooks osv.

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-10-05 10:03

jag tror nog på en videostore -eller någon form av "filmuthyrning" tråkigt nog skulle väll den då komma till sverige ungefär samtidigt som kärnkraften avvecklas... när var det nu, någon gång under 2340-talet?

Video iPod och ITVS.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-05 10:26

Nog tror jag att det är iVision, och början till utfasning av de hårdiskbaserade iPodsen.
iPod, flash
iVison, hårdisk, och stor videoskärm plus "äntligen fungernad videogoggels modell skidglasögon"

Kom inte första mobilen - samsung - med stöd för h.264 nydligen.

ITunes, uppdateras för att leverera video i h.264 codec.

Eller en intelmac (Powerbook).

Senast redigerat 2005-10-05 10:42
  • Oregistrerad
  • 2005-10-05 10:50

jag tror det är en multimedia-maskin, alltså en som kan spela in/spela upp dvd, har en hd på200gb man kan med ett enkelt gränssnitt via airport få upp sina iphoto bibliotek och itunes spel listor. etc.
det vore fint.

Det vore något det och det kommer ungefär samtidigt som M$ lanserar samma sak... perfekt eftersom jag tänkte köpa en sådan sak nu till hösten och det får gärna vara ett Äpple på den.

Om Apple kunde komma med något likt Windows media center - ja wow och då i Apple anda, det skulle verkligen vara intressant.

Ursprungligen av Kalle Borch:

Håller med tobot och de flesta andra i denna tråd.

Vi sa inte vi vill ha ännu en jävla apple-freestyle. Vi vill ha uppdaterade datorer!!!

Jo det kan man hålla med om men jag tror alla ni som skriker om detta kommer bli mycket besvikna.

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2005-10-05 13:39

Tror nog mest på uppdaterade PB och iPod med video. Men det vore riktigt coolt om de drämde till med en mobil (utvecklad i hemlighet sedan flera år) eller varför inte en PDA (återupplivad Newton? ja, ja... jag tillhör en av dem som skriker om detta ibland). Men, men... it ain't gonna happen. Det blir en iPod med video som det är mycket tvekamt om jag köper...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-05 14:37
Ursprungligen av draags:

Jo det kan man hålla med om men jag tror alla ni som skriker om detta kommer bli mycket besvikna.

Förmodligen, känns bara som om det är noll fokus på datorerna just nu.

Jag vill att de ska komma med nåt nytt på datorfronten. Har just köpt en Nano och vill inte känna att jag skulle väntat.
Powerbook borde väl uppdaterats för länge sen?
Jag hoppas dock på iMac för jag ska köpa en sån så fort jag får råd och de uppdaterar den nästa gång.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-05 13:10

nej för fasen, rör inte powerbooksen nu
det skulle göra mig mycket olycklig att få hem en omodern dator...

Varför detta om en uppdaterad Newton, handdatorer är snart helt ute när all dess funtionallitet kan köras i mobiltelefonen...

Ett media center vore coolt många tror jag skulle uppskatta det att komma åt datorns saker från TVn. Återuppliva Pippin. *LOL*

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2005-10-05 15:46
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Varför detta om en uppdaterad Newton, handdatorer är snart helt ute när all dess funtionallitet kan köras i mobiltelefonen...

Nja, ute och ute... Har tittat på Smartphones under många års tid och än så länge är fasiken Palmen bättre till mina behov. Dessutom är det ganska smidigt att ha en liten telefon som går ner i fickan (eftersom man använder den mer än handdatorn). Men en för liten Smartphone blir ju värdelös eftersom skärmen blir för liten.

Jag resonerar ungefär så här:
- Vilka saker behöver jag ha med mig jämt? Jo, nycklar, plånbok, telefon, handdator
- Om handdatorn sitter ihop med plånboken (vilket den nu gör för mig) blir det 3 prylar
- Köper jag en Smartphone måste jag skaffa en plånbok = 3 prylar, men då med en klumpig telefon

Visst, jag har tittat på SE P800, P910, P910i, Motorolas A1000, Qtec s100 etc men min PALM håller måttet bra till det jag vill göra. Har istället börjat titta på nyare PALM. Enda problemet är att de verkar ha slutat med den kombinerade plånboken/handdatorfodralet. Skit!

Så nu hoppas jag på en smartphone i ett snyggt fodral som fungerar som plånbok och nyckelhållare.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-05 18:26

Oj, kolla in vad ThinkSecret skriver om 12 oktober!

http://thinksecret.com/news/0510oct12.html

De av er som önskar en ny Powerbook blir riktigt glada av att läsa det. Ni som trodde på Video Store och iPod video blir besvikna. Jag trodde faktiskt också att bakgrunden på inbjudan betydde det senare, men det verkar som det kommer nya Powerbooks och Power Macs istället. Inte fy skam om det stämmer!

En spelkonsoll kanske

Pippin återuppstår! jaaaaaaaa!

fast kanske inte.......

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-05 15:29

Jag vill att det ska vara den här!!!!

Ursprungligen av pgjores:

Jag vill att det ska vara den här!!!!

Oj vilken risig pryl.

Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Oj vilken risig pryl.

Snarare så ser framtiden ut så, men lite tunnare och snyggare presenterat på skärmen.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-05 23:30
Ursprungligen av pgjores:

Jag vill att det ska vara den här!!!

Om till och med jag kan designa ett bättre gränssnitt är det något fel.

Ursprungligen av Doktor G:

Om till och med jag kan designa ett bättre gränssnitt är det något fel.

Jag såg nog gränssnittet som ett hopslängt exempel på en pryl som i designrenhet får iPoden att blekna. Då ter den sig lite mer intressant, väl? Tänk samma pryl men med proffsigt gränssnitt.

Inte för att jag är så säker på att det är det bästa man kan tänka sig, men det skulle i alla fall vara mesta möjliga filmuppspelare för ett givet format, så länge man inte tar till projektor eller glasögondisplay.

ok då får man väl äta upp vad man sa innan då.

Fast man undrar ändå varför de presenterar pbooks på detta viset - fast är det sant så blir jag jublande glad.

Ursprungligen av draags:

ok då får man väl äta upp vad man sa innan då.

Fast man undrar ändå varför de presenterar pbooks på detta viset - fast är det sant så blir jag jublande glad.

Ja, precis. Inte bjuder de väl in till ett sånt här speciellt event om det bara handlar om en uppgradering av power*?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-10-05 21:59

Tror ThinkSecret har fel i det här fallet. Tycker luften gått ur dem ganska så ordentligt sen stämningarna i vintras. Adrian, har du koll på deras track record? Stuket på inbjudan talar ju helt klart för något videorelaterat.
"Year of HD", var det inte så Jedi Master Steve sa i januari? Hmm, skulle ju isåfall vara PowerBooks med HD-skärmar. Men det skulle nog behövas mer kräm i processorn för att fixa H.264:an bra... Nåja, vi har ju en vecka på oss att spekulera vilt.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-05 22:45
Ursprungligen av skamuel:

Nåja, vi har ju en vecka på oss att spekulera vilt.

Japp, och det är ju det vi gör bäst! Finns inget bättre än att måla upp fantasivisioner så att man bara kan bli besviken över resultatet..

Ursprungligen av skamuel:

Tror ThinkSecret har fel i det här fallet. Tycker luften gått ur dem ganska så ordentligt sen stämningarna i vintras. Adrian, har du koll på deras track record?

Jag har inte fullständig koll, men det var deras scoop att Apple skulle smyga ut en ny version av Mac mini nyligt och det stämde ju helt och hållet, så mycket vet jag.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-05 22:10

Faan om det inte är en ny iPod

Själv hoppas jag på en iNewton med kan bete sig som iPod och iPod Video. Då skulle man nog kunna ha hemkatalogen där (home on iPod).

  • Oregistrerad
  • 2005-10-05 23:03

Med den bilden blir det sjukt om det hele inte har med video att göra, måste vara en i video. Det kom ju ett rykte häromdagen att det inte skulle bli några nya PB:s innan jul

Bevaka tråden