Hej
Va bra ,verkar som om du kör både G5:a och Pc?
Sitter nämligen själv här och har kört Pc sen tidernas begynnelse och gillar att spela 2-3 st spel.
Hade tänkt att beställa en G5:a 2x2.0 eller 2x2.3 nu men undrar vad har du för erfarenhet mellan din
Pc och din G5:a när det gäller spelande?Jag kör nästan enbart UT2004 och WoW.Hade iofs tänkt sätta
i ett Radeon X850 kort men skulle gärna vilja höra dina erfarenheter.Man kanske ska behålla Pc som speldator men vill ju helst gå hela vägen.
Personligen tycker jag, uppriktigt sagt, att Mac'en för det mesta är rätt hopplös när det gäller spelande. Har dock inte testat saker som UT2004 och WoW...inte på Mac'en iaf. På PC'n flyter UT2004 fin fint med Radeon 9800...men så är det ju det där med att spelen inte ska vara så bra optimerade för Mac...
Medal of Honor, Call of Duty och Quake 3 är det jag har spelat här och dom flyter okey...Call of Duty flyter sådär på max och här upplösning, men tror det beror på grafikkortet (flyter på bra på PC'n...och bygger ju på Q3 motorn som i sin tur flyter bra på Macar)
Spel som bygger på Q3 motorn har flytit bra, HALO har flytit bra mé...resten har jag faktiskt inte testat, men av vad jag har hört så ska resten av spelen vara rätt kasst optimerade. Och X850 till en Mac är ju dyrt...känns betydligt bättre o lägga dom pengarna på ett riktigt bra grafikkort till PC'n istället.
Jag hadde rekomenderat dig att behålla PC'n och spelat på den istället faktiskt.