Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iMac med iSight och fjärrkontroll

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-10-14 13:57

I samma veva som iPoden fick möjlighet att spela upp film kommer filmen också till iMacen, men på ett lite annorlunda sätt. Den nya iMacen har numera en inbyggd videokamera, så du videokonferera med den direkt ur lådan. En annan filmvänlig nyhet är att det följer med en fjärrkontroll (samma som kan kontrollera den nya iPoden) och ett mediakontrollprogram dubbat Front Row. Med Front Row kommer du enkelt åt musik, film och foton med en snygg meny. Nytt är också att iMacen kommer tillsammans med en Mighty Mouse.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-10-16 22:43

Någon Recension?

  • Medlem
  • 2005-10-21 12:56

Front Row... Någon som vet om det finns fristående för oss som sitter på en äldre burk?

Front row

Ursprungligen av K-ski:

Front Row... Någon som vet om det finns fristående för oss som sitter på en äldre burk?

Jag har surfat runt lite på apples sida, verkar inte som om andra system kommer att ha möjlighet att få tillgång till front row eller fjärren idag. Kan bara hoppas att de släpps som fristående program. Det är någonting som jag verkligen skulle uppskatta åtminstone.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-24 20:11

nån som hört något om ljudnivå på fläktarna? är det samma som på föregående modeller?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-24 22:26
Ursprungligen av leo:

nån som hört något om ljudnivå på fläktarna? är det samma som på föregående modeller?

Kolla på supportforumet på www.apple.com. Har läst flera trådar där det påstås att den nya iMacen är helt tyst.

/Fredrik

Såvitt jag vet har väl inga iMac G5 av den nya modellen levererats ännu?

99mac väntar på ett exemplar och skriver så fort den landar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-25 00:32

Jag ska få min nästa vecka!

Den största brist som jag kan se med denna är att den är mycket svårare att öppna och att det tydligen inte är meningen att man som användare ska kunna fixa annat än minnet själv längre. Skulle uppskatta om det undersöktes i testet sen. Kanske rent av står i dokumentationen man får till så ni slipper testa.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-10-26 21:55

Jag har beställt och betalt men Apple verkar inte ha fått pengarna än (bankgiro), "Under review". För övrigt beräknad leverans "on or before" 21:e november :/ Men det kanske ändras när de får pengarna?

Jaja, den som väntar på något gott väntar alltid för länge, eller hur var det nu?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-10-31 17:01

Beställde iMac, får vänta på Jultomten...

Beställde en personal-dator iMac i fredags här i Örebro kommun. Ivrig som jag är ringde jag idag runt lite (tre telefonsamtal innan jag kom rätt) för att få reda på när den kommer att levereras.
Beskedet jag fick förvånade mig rätt hårt: "-Några dagar före Julafton, om vi har tur!" Det var tydligen så att Apple har svårt att få ut maskiner pga den stora efterfrågan. Suck.

Därför är det extra kul (ljugigt) som det står på www.apple.se och affären där: "Skickas vanligen: 7 - 10 dagar". Vanligen? Ett något tänjbart begrepp helt klart.
Nåväl, den som väntar på något gott osv (glad ändå, inget annat att göra).

Men lite kasst är det.

/Mats

1
Bevaka tråden