Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utvecklingsprogram till Java ?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-15 13:43

Hej

jag studerar på LTH i vanliga fall och undrar om ni kan hjälpa mig med ett bra program att skriva Java i. Gärna med färgmarkering när man skriver och en bra felhjälp.
Kommer även att syssla med Algoritmer och datastrukturer så om det finns program där man även ! kan se klassstrukturer och liknande så vore det super.

Eclipse kanske ?!

Patrik

Senast redigerat 2005-10-15 14:28

Ja, skulle helt kklart rekommendera eclipse.

Sedan finns ex Netbeans men jag tycker nog att eclipse är strået vassare...

Eclipse

Jag har mest använt Eclipse för java programmering, och det är ju nice för att det är gratis och det finns mycket plugins till det. Det är inte speciellt svårt att lära sig, även om preferences kan vara lite plottrigt.

Jag har använt NetBeans ganska lite, den har en GUI Builder som verkar rätt schysst, däremot så tycker jag att den verkar ganska dåligt anpassad för OS X typ fonterna ser för jävliga ut och jag har inte hittat hur man ändrar i dem. På något sätt så tyckte jag också att det var lättare att lära sig eclipse.

IntelliJIdea är ett annat java IDE som dock inte är gratis, har inte använt den på ett bra tag nu, men den har också en inbyggd GUi Builder som verkar vara ganska bra.

Men jag skulle nog välja Eclipse framför de andra.

1
Bevaka tråden