Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknar autoupdatering av iTunes mp3-mapp

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-23 17:57

Lite dåligt av apple att itunes inte har auto-update funktion för mappar där man har sina mp3 filer tycker jag. Det är en super bra funktion som man har en stor anvädning av och förtillfälllet så krånglar itunes till de. Windows media player har den funktionen och den är ju som sagt till stor nytta men jag vill inte använda Wmp för jag gillar itunes, men varför säg men varför inte apple har byggt in de i itunes?

Det kan nog bara Apple själva svara på.

Men om man låter iTunes själv sköta mappstrukturen finns väl inte problemet?

Det kan du väl enkelt ordna med ett AppleScript och en "Folder Action"?

Ursprungligen av icep:

Lite dåligt av apple att itunes inte har auto-update funktion för mappar där man har sina mp3 filer tycker jag. Det är en super bra funktion som man har en stor anvädning av och förtillfälllet så krånglar itunes till de.

Kan du förklara för en som inte fattar vad som händer med denna funktion.. vad är så bra, dvs. vad händer då?

Om man lägger en mp3 i mappen Music så skulle den finnas direkt i iTunes. Nu måste man först släppa filerna på iTunes för att kunna spela dom. Borde fixas helt klart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-23 20:40
Ursprungligen av Anders Täpp:

Om man lägger en mp3 i mappen Music så skulle den finnas direkt i iTunes. Nu måste man först släppa filerna på iTunes för att kunna spela dom. Borde fixas helt klart.

Itunes är ju ganska dominant som det är redan, och man får ju köpa det om man vill använda Itunes, och det vill man ju. Men jag vill inte att Itunes skall lägga beslag på alla mina ljudfiler, utan att jag informeras. Jag använder musikmappen till en hel del som jag inte tycker att Itunes har med att skaffa.

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Itunes är ju ganska dominant som det är redan, och man får ju köpa det om man vill använda Itunes, och det vill man ju. Men jag vill inte att Itunes skall lägga beslag på alla mina ljudfiler, utan att jag informeras. Jag använder musikmappen till en hel del som jag inte tycker att Itunes har med att skaffa.

Njae... det är inte riktigt så...

Man kan ange i inställningar vilken mapp iTunes använder för musik. Vill man verkligen ange en mapp för iTunes filer och samla annan musik i samma mapp som INTE hör till iTunes? Jag skulle lägga sådan musik i en mapp utanför.

Om jag nu angivit en mapp för iTunes så borde det veta om automatiskt att jag lagt in mer filer sen förra gången.

_

  • Medlem
  • 2005-10-24 11:38
Ursprungligen av Anders Täpp:

Njae... det är inte riktigt så...

Man kan ange i inställningar vilken mapp iTunes använder för musik. Vill man verkligen ange en mapp för iTunes filer och samla annan musik i samma mapp som INTE hör till iTunes? Jag skulle lägga sådan musik i en mapp utanför.

Om jag nu angivit en mapp för iTunes så borde det veta om automatiskt att jag lagt in mer filer sen förra gången.

_

Det är just de att den inte gör de, den ser inte om de finns fler låtar eller om du har tagit bort nogra.

Ursprungligen av icep:

Det är just de att den inte gör de, den ser inte om de finns fler låtar eller om du har tagit bort nogra.

Läs inlägget igen. Det är väl det jag beskriver i detalj för Ylan ... ?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-10-23 20:18

Uppdaterade rubriken till en mer passande

1
Bevaka tråden