Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes: När får vi musikvideo?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Säkert någon som skrivit om det här någonstans, så ni får ursäkta men orkar inte leta igenom allt
så min fråga är hur som helst: När får vi svenskar möjligheten att köpa musikvideo genom iTunes
Music Store? Är något datum satt?

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-26 00:20

Jag tror inte att det finns något datum satt för det tyvärr. Innan vi kunde köpa musik dröjde det ju år och dag så vi får hoppas att det går snabbare den här gången. Skulle gissa att det är bolagen som är lite tröga med rättigheter och så. Apple vill säkert sälja, det ökar ju försäljningen av nya iPod dessutom.

Har i och för sig full förståelse för att det inte går bara sådär, men fan tycker det ändå är lite
dåligt, fan släng in prylarna nu Apple! Jag vill handla, hehe!

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-10-26 10:26

Att betala för musikvideos låter rätt konstigt tycker jag - hela syftet med en musikvideo är väl att göra reklam för artisten & dennes musik. Ska man betala för reklam?

Kan nog tänka mig att betala för en video, men det förutsätter att det är i vettigt format så att man
kan få ut lite av den! Sedan så är väl tanken att en och annan video ska följa med när man köper
vissa album och så vidare!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-26 10:56

Jag har lagt in befintliga videos i itunes, sådana man har fått på cd-skivor osv!

• Medlem
  • Falkenberg
  • 2005-10-26 11:58
Ursprungligen av Buchwald:

Säkert någon som skrivit om det här någonstans, så ni får ursäkta men orkar inte leta igenom allt
så min fråga är hur som helst: När får vi svenskar möjligheten att köpa musikvideo genom iTunes
Music Store? Är något datum satt?

Det finns ju redan ett flertal musikvideos på iTunes. Bla Rollingstones har ett flertal

Okey, jag hittar då inga!

• Medlem
  • International user
  • 2005-10-26 17:34

Undrar vad ljudkvaliten på musikvideos är. Skulle man rent av kunna ha dem istället för musikfiler?

javisst, konvertera filmerna till AAC så blir de rena ljudfiler. Ljudkvaliteten är 128kb/s, samma kvalitet som annan "normal" musik.

• Oregistrerad
  • 2005-10-26 22:55

Tv-serier??? Nån som hört någe?

1
Bevaka tråden