Jag satt och exprimenterade med Cocoa och AppleScript. Men jag fick det inte riktigt att funka.
I IB finns en inställningsflik i infofönstret för objekt (exempelvis en knapp) som är tillägnad AppleScript. Där kan man definiera vilken "action" man vill ska trigga AppleScriptet samt vilket/vilka script som skall triggas.
Detta gick utmärkt när jag lattjade med ett AppleScriptStudio-projektet, men när jag på skoj försökte lägga in en knapp som skulle köra ett applescript i min befintliga Cocoa-application så avslutas programmet efter kompilering med felmeddelande 255 och referens till någon AppleScript-biblioteksfil som saknas. Jag har jämfört projektet med mitt ASS-projekt och det ända som skiljer är AppleScriptKit.framework. Detta har jag implementerat i Cocoa-projektet men fortfarande med samma fel efter kompilering...
Någon som är haj på det här som vet vad som saknas i Cocoa-projektet för att få det att funka?
Tack på förhand
/Jont Olof
[ 11 Juli 2002, 09:09: Meddelandet ändrat av: Jont Olof ]