Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre bilder i tryck

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-03 18:32

av Mattias Nyman använder vi som kurslitteratur men nu verkar den ta slut på bokhandel efter bokhandel.
Vad kan ni rekommendera som ersättare för den boken?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-03 19:53

»Grafisk kokbok« och »Fyra färger och en bild«. Den senare är gammal, men tar upp mycket bra teori kring bildinläsning, raster och hur man räknar ut maximal kvalitet utifrån tekniska förutsättningar. Kan iofs vara svår att få tag på den med...

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-04 00:15

Grafisk kokbok använder vi.
Fyra färger och en bild har jag inte sett till salu på länge.
Man har väl varit lat som inte kollat vad som kommit ut på marknaden de sista åren. Det finns ju en del om digitalt foto men de är ju oftast inte inriktade på tryck (jag räknar inte bläckstråleskrivare hit).
Jag tror det är tunnt med svenska böcker men någon kanske vet något bra på engelska?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 19:09
Ursprungligen av rundale:

av Mattias Nyman använder vi som kurslitteratur men nu verkar den ta slut på bokhandel efter bokhandel.
Vad kan ni rekommendera som ersättare för den boken?

Grafisk kokobok är förmodligen den bästa boken fortfarande, även om en hel del av innehållet börjar bli riktigt gammal skåpmat vid det här laget. Dock hörde jag att de jobbar på en helt ny upplaga. Men behöver du en idag är det Grafiks Kokbok 2.0 som gäller, sedan får du vara lite selektiv med vilken information du tar till dig

1
Bevaka tråden