Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fildelningen borttagan (!!) Vad göra? Hjälp uppskattas varmt.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ny på Apache2/PHP/MySQL, men har faktiskt fått hela paketet att fungera både på iMacen med OSX Tiger och en dator med Windows XP. Sen hände nånting: När jag skulle starta "Webbdelning", inne bland inställningarna under Fildelning så hände inget - den bara stod och snurrade och sa "startar..." men gjorde det aldrig.

Har provat att nyinstallerat både Apache och Apache2, installerat om PHP... men inget har hjälpt. Sen märkte jag att Apache2 har sin egen preferens-panel i inställningarna - den går alltså att starta och har ingenting med det att göra. Bra, tänkte jag.

Tog bort PHP5 och allting som har med MySQL att göra, bara för att jag "vill lära mig från början". Sökte med Spotlight för att hitta _allt_. Och visste jag det, förutom att jag tog bort fildelningspanelen av bara farten.

–> Till frågorna:
1. Hur ska jag få tillbaks fildelnings-panelen i inställningarna, där bredvid Nätverk m.m. ?
2. Finns det någonan aning mer avancerad brandvägg till OSX? (men som ändå är lätt att förstå sig på). Typ som Sygate Personal Firewall, Kerio, ZoneAlarm, den typen av program, som finns till PC. Där man ser lite mer om hur många intrångsförsök man haft, nätverkstraffik och sånt där...
Om den ska vara en sån som bygger på Apples inbyggda eller om den ska vara helt fristående har jag ingen aning om, det vet ni garanterat bättre

Tacksam för alla svar, speciellt snabba sådana

Ursprungligen av disposable:

2. Finns det någonan aning mer avancerad brandvägg till OSX? (men som ändå är lätt att förstå sig på). Typ som Sygate Personal Firewall, Kerio, ZoneAlarm, den typen av program, som finns till PC. Där man ser lite mer om hur många intrångsförsök man haft, nätverkstraffik och sånt där...

http://www.sunprotectingfactory.com/sunShield/shield_features.html

Stort tack Nu löste du på sätt och vis båda mina problem. Fast att aktivera tjänster kan jag ju fortfarande inte, utan fildelnings-panen =/.

Ingen som vet hur jag ska få tillbaks "Fildelning" i inställningspanelen? SKulle bli väldigt glad om nån hade en lösning.

Har du tagit bort filen SharingPref.prefpane alltså?
Kanske går att maila en version till dig om du kör 10.4.3 på gammalt klassiskt mac os 9 sätt..

1
Bevaka tråden