Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-RW i Apple DVD Player fungerar inte?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-12 01:18

Brände in en DVD film på en DVD-RW och det fungerade inte att spela upp den i Apple DVD Player 4.6, det stod att skivan inte stödjs, men ändå fanns filmen där, och när jag öppnade den i VLC player så gick det NÄR jag valde att titta på den från Video_ts mappen, men inte som en vanlig DVD film... någon som vet varför?

Kan man inte titta på DVD filmer på RW skivor? Står 120 min Video på fodralet...

Jag brände filmen i Roxio Popcorn 1.0.3 i en NEC DVD RW ND-3520A på en PM G3 med OS X 4.3 försökte titta på den i samma dator...

Brände du ut den i UDF format? DVD Video skivor ska vara i det. Och hade du med en AUDIO_TS katalog? Inte för att den egentligen behövs, och jag tror inte att Apple's DVD spelare behöver den men vissa DVD spelare (faktiska DVD spelare, och även Mjukvaro dvd spelare) kräver att det finns en.

Både jag och far har samma problem,vi bränner filmen först på test skivan för att kontrollera den, det fungerar bara på teven.Bränner vi om den på en riktig dvd-r
så fungerar den även på datorn

hans

• Oregistrerad
  • 2005-11-12 11:05

Ja, "självklart" bränner jag den som UDF och "självklart" med en audio_ts mapp...

1
Bevaka tråden