Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudinställningar i Systeminställningar krashar

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-11-12 22:52

Hejsan

Har ett skumt problem. Klickar jag på ljud- eller säkerhetsinställningar i Systeminställningar så krashar Systeminställningar..

Längst ner i detta inlägg finns meddelandet som jag hittar i loggen.

Det jag provat är:
1: Reparera skivbehörigheter + köra en skivkontroll.
2: Skapat ny användare och försökt öppna inställningarna där. Samma fel.
3: Gjort "Safe Boot" och försökt öppna inställningarna där. Samma fel.
4: Kört Coktail och där kört alla script.
5: Gort en manuell Force Prebind.
6: Tagit sound.prefPane från en annan maskin och ersatt den som fanns i min dator.

Nu har jag slut på idéer..
Att installera nytt system är ju sista lösningen, men vill ju helst hitta en lösning utan att behöva göra detta.

// Johan

===== lördag 12 november 2005 kl. 22.44.27 Europe/Stockholm =====
dyld: lazy symbol binding failed: Symbol not found: _BSRemoteControlFeatureAvailable
Referenced from: /System/Library/PreferencePanes/Sound.prefPane/Contents/MacOS/Sound
Expected in: /System/Library/PrivateFrameworks/BezelServices.framework/Versions/A/BezelServices

dyld: Symbol not found: _BSRemoteControlFeatureAvailable
Referenced from: /System/Library/PreferencePanes/Sound.prefPane/Contents/MacOS/Sound
Expected in: /System/Library/PrivateFrameworks/BezelServices.framework/Versions/A/BezelServices

Nov 12 22:44:33 johan-kjellmans-imac-g5 crashdump[307]: System Preferences crashed
Nov 12 22:44:33 johan-kjellmans-imac-g5 crashdump[307]: crash report written to: /Users/johan/Library/Logs/CrashReporter/System Preferences.crash.log

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2006-10-19 02:30

Har ett liknande problem.
Så fort jag väljer Desktop & Screensaver i System Preferences krashar det.. mkt irriterande.. Återkommer om jag lyckas lösa det.

/Pjaer

1
Bevaka tråden