Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag till programikon

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2005-11-13 11:39

Hej! Jag håller på med ett program, och behöver tips på hur en ikon kan se ut!
Programmet heter "Slask", och är en en "snippet-hanterare", ett smidigt sätt att lagra små textsnuttar som man kan behöva senare.
Snart vill jag släppa 0.1 Beta eller något i den storleken, och jag vill gärna ha en hyffsad ikon.
Några förslag...?

PS: På något underligt sätt känns den här tråden felpostad, men jag hittade ingen riktig bra avdelning. Någon vänlig moderator kan väl flytta den om den behagar.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-13 16:58

en liten hög med snöslask kanske?

Kylskåpspoesi ikon

Eller en hög med ”kylskåpspoesi”-magneter.

låter som en trevlig ide till program att göra, säg gärna till när du har en kopia man kan testa
(p.s. jag röstar för Kylskåps poesi ikonen)
-J

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2005-11-13 18:55

Kylskåpspoesin var ingen dum idé
Den ska jag skissa vidare på, tack

Slaskhögen var också en bra idé, men den passar inte riktigt in då det var skräp-slask jag syftade på snarare än snö-slask.

Jadå, en testbar version finns ute redan nu!
http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/Slask.zip
För att skapa en ny snippet, släpp valfri text på dock-ikonen, eller lägg till en manuellt med plusknappen.
Observera att det som sagt är en _väldigt_ tidig version.

Jätte trevlig applikation!
Ett par saker som skulle göra den än bättre:
1 - Möjligheten att spara texterna i olika filer (alltså, inte dom enstaka linjerna utan hela arkiven i arkiv filer) - t ex säg att jag har en bunt med goda citat utav Winston Churchill, och en annan bunt med citat utav .. Hemingway. Då skulle jag vilja kunna spara dessa i olika filer.
2 - min mus en MX1000 har en snabbknappar som andvänder sig utav knapp kombinationen "CMD(apple tagenten)+pil vänster alt höger" för att kunna röra sig lätt inuti t ex Safari. Skulle vara trevligt om man kunde andvända dessa knapp kombinator för att röra sig mellan linjer i programmet.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2005-11-14 15:22

Tack
1; Jo, någon form av snippetarkiv är på väg, började lite smått med något som liknar iTunes-playlists, men det känns inte riktigt som den bästa lösningen ... så jag funderar vidare på det
2; Jag ska tänka på saken

1
Bevaka tråden