Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kontroll av license

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ekerö
  • 2005-11-14 21:12

Hejsan!

Jag har precis installerat mac os x server 10.4. licensen jag köpte var för 10 klienter.

Men det lustiga är att när man klickar på äpplet/om den här datorn.. så står det "unlimited-client".

Samma gäller om man går in i server admin och klickar på aktuell server.

Hur kan det komma sig. Man kan ju aldrig ha sådan tur att dom get mig fel license key. Det står ju "10 client" på alla papper.

Något enkelt sätt att testa vad som gäller?

/ Jimmy, nybliven server admin

Vad jag vet så är det samma mjukvara oavsett val av licens. Sedan om du installerar på 1, 10 eller 255 klienter är något som bara du kan kontrollera.

Edit: A-ha. Du menade den typen av client.

Senast redigerat 2005-11-15 09:36

Intressant någon har kanske skickat fel paket, det är väl bara tacka och ta emot det.
Visserligen vet jag inte hur många klienter du ska ha uppkopplade mot servern, enda sättet du kan testa det på är koppla upp elva klienter mot den....

Det har hänt förut. Jag köpte en "Unlimited License" av OS X server 10.2 och fick endast en 10-license serienummer (trots att det stog unlimited överallt i kartongen, men inte i OS X). I mitt fall tog jag kontakt med Apple som löste det hela och genererade ett nytt "unlimited"-serienummer till mig. I ditt fall skulle jag låta det vara och bara tacka och ta emot.

• Medlem
  • Ekerö
  • 2005-11-15 16:23

Hejsan!

Verkar som jag inte hade så mycket tur. Uppdaterade till 10.4.3 då ändrades licence typen.

Nu måste jag bråka klart med min icke fungerade mailserver...

/Jimmy

1
Bevaka tråden