Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu startar jag 50+!

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-27 14:44
Ursprungligen av Pommac:

Forumet bygger på unga, duktiga och entusiastiska medlemmar. Jag har hela tiden ovärderlig hjälp av er. Men så finns vi, en utrotningshotad grupp, som inte är lika tekniska som ni men som har en o ä n d l i g livserfarenhet. Min förhoppning är att vi som passerat tröskeln kan diskutera här. Vi är ju, trots allt, hängivna Macanhängare och kan en hel del om kommunikation. Hör av er om ni tycker det kan vara en god idé! (annars dör ju tråden).

Underbar!
Jag är med!!!!!

Synd att inte farsan kunde varit Macare, eller i allafall - datorintresserad. Han hade i alla fall platsat i kategorin 55+ här på forumet.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-29 22:36

Jag med.
Det ska gå så fort att man inte hajar vad man gör.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-29 22:49

Det ska det gå så fort att man inte ens hinner med att komma ihåg vad man har gjort.:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-29 23:58
Ursprungligen av Picasso:

Det ska det gå så fort att man inte ens hinner med att komma ihåg vad man har gjort.:D

Badbollar gillar jag bara på stranden, om ni förstår vad jag menar.;)

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2006-06-04 10:42

Nu har jag uppnått rätt ålder, som ni ser här bredvid, så nu vill jag vara med!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-04 10:50

Grattis och välkommen. Det verkar dock inte hända så mycket i den här tråden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-04 10:55

Vi är lite långsammare av oss kanske p.g.a. åldern (he he) men välkommen!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-04 10:56

Jamen fem månader mellan inläggen är väl lite väl segt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-04 11:08

Jag har tappat rulatorn dessutom minnet behöver en extra hårdisk som det är nu hittar jag ingenting, inte ens datorn.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-04 11:10

Nej, det märks. Samma sak här.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2006-06-04 11:21

Men nu ramlade det på tror jag. Hur blir det med träffen? Får säkert åka för frun om jag är snäll några dar före.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-04 11:22

Det beror ju lite på var man bor, jag har inga problem med att ta mig till Tjockhult.

  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-06-05 18:21

Hej allihop....

...jag startade ju den här tråden men har inte varit särskilt aktiv i att driva den. Shame on me! Min första (och fortfarande) tanke var ju att ringa in vad vi som blivit lite äldre använder våra macar till. Egentligen efterlyser jag fortfarande savr på det. Om jag ska vara lite personig så är den senare tidens debatt om nedladdning fullt aktuell för oss också. Jag kanske inte laddar ner den senaste låten men däremot letar jag aktivt efter samlarobjekt som jag inte kan finna på någon annan plats. Hittar jag den så laddar jag ner den! Omoraliskt naturligtvis men det här är alltså sekvenser som jag inte hittar på något annat ställe! Back to basic – jag tycker fortfarande att vi har en plats i det här forumet (läs boken Åldersupproret/Ludwig Rasmusson). Så – vad använder ni er mac till trots att ni fyllt de magiska 50?

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2006-07-25 14:57

Det är varmt nu!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-07-25 15:05
Ursprungligen av Tobbe Hj:

Det är varmt nu!

Det är la' bra för gamla sletna leder.
Och så får man dricka mer öl och vin utan att ha en massa förevändningar som fotbolls-VM e dyl.

Mer värme åt gubbsen - bara det kommer lite regn inemellan förstås.

Bevaka tråden