Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är klockfrekvensen samma PC vs Mac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-27 12:06

Är helt ny i Mac-världen:
Gissar att det inte finns nått exakt svar på frågan men vad ungefär motsvarar PB´s (motorolans) 1,67ghz i intel-frekvens?

Säkert formulerat mig konstigt men ni kanske hänger med på vad jag menar iaf..

Det där har diskuterats i oändlighet och är en grunden meningslös jämförelse. Det man kan säga är väl att de snabbaste bärbara windows-maskinerna är snabbare än de snabbaste powerböckerna. Däremot så har såna siffror sällan någon inverkan på den tid det tar för användare att utföra sina arbetsuppgifter, och det är på det området Mac glänser.

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-11-27 12:13
Ursprungligen av Hilding:

Gissar att det inte finns nått exakt svar på frågan men vad ungefär motsvarar PB´s (motorolans) 1,67ghz i intel-frekvens?

Om detta tvistar de lärde, min uppskattning är ca 2.3 Ghz eller så. Vet att många gör en mycket högre uppskattning (över 3 Ghz), men jag håller inte med, så snabb känns inte PowerBook:en.

Men det är irrelevant egentligen.

Ursprungligen av Hilding:

Vänta till efter nyår för förhoppnings viss kommer första Intel Macarna och då kommer man ha samma intel-frekvens som Pc nissarna!

• Oregistrerad
  • 2005-11-27 15:22

ok ok, förstår det är svårt/omöljigt att avgöra men har ltie mer hum om vad det är för siffror vi pratar om iaf, tack!

• Medlem
  • 2005-11-27 15:26

Speciellt svårt blir det om man jämför med Windows och Pentium 4. Den kombinationen ger en prestanda som går som en jojo. Ibland snabbt, ibland otroooligt segt.

Jag tycker att min Powerbook är fullt jämförbar med en P4 på mellan 2 och 3 Ghz. Ibland är den dock betydligt segare, men i enstaka fall också snabbare än någon Windowsburk. Väldigt svårt att jämföra tyvärr.

• Oregistrerad
  • 2005-11-27 17:28

vad motsvarar min ibook g4 1.2ghz?

1
Bevaka tråden