Hej!
Har lite blandade macfrågor att fråga om.
Första frågan:
Jag har en stationär pc och ett BBB Xavi modem samt min iBook G4. Det är kopplat så här:
Från Xavi modemet (modemet har 4 portar baktill, det är någon slags router inbyggt) till Pc´n, en annan port går till min AirPort Express som fördelar ut signalen trådlöst till min iBook G4.
Problemet är att Xavi modemet har något slags router inbyggt som gör att man inte kan se sina datorer i nätverk hemma utan enda sättet att se sina datorer är via msn eller liknande. Hur ska jag göra för att via internet eller trådlöst hitta min pc så att jag kan flytta filer mellan datorerna?
(Pc´n har ett trådlöst nätverkskort som jag kopplat ur, ifall det kan vara en lösning med)
Fråga två: Vad kostar en lös superdrive som passar i iBook G4 12" 1.2Ghz? Kommer kullander att installera en sådan om jag ber dom? Ryker garantin då?
Fråga tre: Är det en lönsam idé att köpa aktier i Apple?
Fråga fyra: Kan man hitta alla Apple expo-filmklipp från 2 år tillbaka fram tills nu som man kan se live eller ladda ner?
Fråga fem: Varför är min iBook G4 segare med Tiger än med Panther? Är panther det enda snabba alternativet till Ibook G4? Jag har 768mb Ram
Fråga sex: "Front Row" som Apple lanserade med nya iMac G5, finns det eller går det att använda med iBook G4?
Fråga sju: Finns det något program till OSX som motsvarar Daemon Tools til Pc?
Fråga åtta: Finns det något ball OSX eller Apple baserat tema att ladda ner till min Sony-Ericsson T610?
Fråga nio: finns de någon ball ringsignal till ovanstående telefon som har nåt med apple att göra?