Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fixa tystare iMac G5

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-11-29 21:32

Kan man på något sätt få sin iMac G5 (den innan iSighten) att bli tystare? Förutom att dra ner processorhastigheten. Finns det något tweak? Eller alternativa fläktar? Börjar bli desperat

• Oregistrerad
  • 2005-11-29 21:53

Den enda lösningen är att försöka att inte tänka på fläktljudet. Ju mer du irriterar dig, desto värre upplever du det. Fläktljudsproblemet har diskuterats i oändligt antal trådar på Apples supportforum och ingen har - utan vanskliga ingrepp i datorn - lyckats att fixa det.

/Fredrik

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-11-30 18:05

Det är helt klart överreklamerat.

Här är väl den mest kreativa 99Mac-tråden i ämnet: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=87172

• Oregistrerad
  • 2005-11-30 22:48

Jag trodde Apple fixat dessa moppeljud iom rev.C (min rev. C är nämligen så gott som helt tyst, eller så tyst en dator kan bli typ). Om du nu inte har extreeemt känsliga öron (men då kan jag inte förstå hur du kunnat använda datorer innan då detta är den tystaste stationära dator jag använt) och det verkligen är "fel" på din dator, testa kontakta Apple o se vad de säger när du säger att du vet kompisar som har samma rev. men som är mkt tystare.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-30 23:58

Upptäckte efter ett par månader användande att jag störde mig på iMacens fläktljud (17", den innan iSight-modellen). Lösningen blev att veva igång den stationära PCn, vilket i jämförelse var ungefär som att lägga sig på en landningsbana med pågående skytteltrafik. Nu stör det mig inte alls lika mycket.

Men låter det verkligen illa så ska du givetvis, som ovanastående talare mycket riktigt påpekar, reklamera din dator. Du är definitivt berättigad service. Försök hitta en lokal, eller närliggande, återförsäljare med egna Apple-tekniker så går det snabbare. Så länge du har garanti kvar spelar det ingen roll om du köpte varan där eller någon annanstans. Lycka till!

1
Bevaka tråden