Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka ical med .mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-01 12:16

Hej alla.

Är i ett läge att jag kommer att använda .mac mycket mer än jag tidigare gjort. Har varit inne och fixat och trixat ganska länge med .mac dom senaste veckorna. MEN, håll i er nu kommer min fråga till er som alltid vet allt (tack Gud) Hur i hela friden synkar man ical med .mac. Jag får det inte att fungera, frågan är antagligen struntlätt, men jag hittar inte ut så då går jag till första hjälpen. ER!

Så snälla någon som orkar med en liten snabbkurs i text... Snälla.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-01 12:18

Jag tror att du ställer in detta i iSync.

iSync ligger i Programmappen och det finns en symbol för .mac i iSync när man startar det. Klicka på den så skall det nog komma upp. Jag har inte .mac själv, men jag antar att det fungerar så.

Jag använder inte .Mac längre, men har du testat att öppna iSync och klick på .Mac?

Edit: inte var man tillräckligt snabb inte...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-01 12:24

Jag har varit inne där, självklart. Det är det som är mitt problem, ical, är ikryssat men det händer inget, får inte upp något. Jag har också adressboken ikryssad men där funkar allt som det skall. Och då undrar man ju om det är jag som gör något fel eller om jag helt enkelt är så bombad att jag inte fattar så enkla saker som mac

Ok, så går det när man försöker hjälpa men egentligen inte har någon koll.

Hur ser det ut i .Mac när du öppnat Systeminställningarna?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-01 12:32
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Ok, så går det när man försöker hjälpa men egentligen inte har någon koll.

Hur ser det ut i .Mac när du öppnat Systeminställningarna?

Jag blir glad över att du blott hjälper till och svarar
När jag öppnar så är allt kryssat och jag har synkat ihop dom men inget händer när jag väl går in på .mac. Då visar det bara reklam för hur bra det funkar med synkningen med .mac och ical men någon almanacka får jag inte fram

Jag hittade en intressant artikel på Apples support-sida: Linking .Mac HomePages to your published calendar. Kanske kan vara till hjälp?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-01 12:45
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Jag hittade en intressant artikel på Apples support-sida: Linking .Mac HomePages to your published calendar. Kanske kan vara till hjälp?

Jag kollar direkt och återkommer i eftermiddag, nu är det möte som gäller. Stort tack för din hjälp, strålande som vanligt, detta är anledningen till att man älskar 99mac

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-01 12:51

Det är ju två olika saker vi pratar om nu. Synkning är den ena saken. Det som synkning gör är att synkronisera. Synkroniseringen fungerar mellan din dator och andra enheter. Man kan typiskt använda denna funktion om man har två macar som man alltid vill ha samma kalender och adressbok på. Som jag har förstått det medför inte detta att din kalender syns på Internet.

Publicera kalenderar är en annan sak. Det använder man om man vill visa sina kalendrar på Internet. Det sköts direkt i iCal via ett menyalternativ som det är beskrivet i den länkade artikeln.

1
Bevaka tråden