Tack för alla uppmuntrande ord. Jag kan hålla med om att lite artiklar, tips och tester vore ännu bättre. Som det är nu så finns det inte tid eller folk för det. Men idén med betalning för prestation har vi diskuterat förut, jag har för mig att det funnits tankar på det. Tills vidare är mitt uppdrag (jag får ju betalt som ni kanske vet) att leverera ett jämnt flöde av "lättare" nyheter, dvs inget grävande journalistiskt jobb, men att sålla i nyheterna som finns och plocka ut intressanta saker för en levande nyhetssida.
En sak som stör mig dock är att man kan kommentera nyheterna på första sidan. Varför kommer man inte till en sida inne i forumet istället där man kan diskutera nyheten.
Tanken med kommentarerna är att folk enkelt ska kunna slänga iväg en kortare kommentar om något när de läst det, bara sådär spontant, lite lättsammare. Sen har vi forumet till för de verkliga diskussionerna, för att hjälpa varandra osv. Det var i alla fall så jag förstod Martins tanke bakom det. Jag har själv varit lite kluven till det, men det är värt att testa.
Sen finns det en teknisk aspekt på det: Vi kör två helt olika system, ett är ExpressionEngine för framsidan och vBulletin för forumet. Så det finns inget enkelt sätt att bara koppla ihop dessa så en nyhet automatiskt genererar en tråd (men det går ju förstås - det är bara en fråga om tid och resurser).
Tycker antal inlägg i forumet har sjunkit rejält. (?) Martin kanske kan se hur det egentligen ligger till med antal skrivna inlägg sedan uppdateringen.
Jag har också upplevt det, men inte sett någon statistik. Men det har ju varit december med allt vad det innebär, kanske att det spelar in. Och om vi tappar i antalet inlägg behöver ju inte betyda att det blir sämre, det kan ju vara tvärtom om de "bra" inläggen är kvar. (Men skulle vi däremot se att vi får allt färre som överhuvudtaget besöker forumet är det ju värre.)
Nåt säger mig att den närmaste veckan kommer att generera en hel del inlägg, ju närmare vi kommer MSWF...