Har nyss fått min iMac iSight 20", och uppskattar möjligheten att koppla iMacen till tv'n. Det är bara det att jag skulle vilja stänga ner iMacens skärm när jag kollar på en film med TV'n som utökat skrivbord eller dubblerat skrivbord. Detta har jag provat:
1. Dubblerat skrivbord (filmen är igång på både tv'n och iMacen samtidigt, jobbigt.)
2. Utökat skrivbord (Filmen igång på tv'n och skrivbordet aktivt på iMacen. Bra om man skulle vilja göra nåt på datorn och sambon vill kolla en rulle på tv'n. Problemet är som sagt att skärmen lyser hela tiden i detta läge även om ingen gör något på iMacen).
Jag har provat att få en skärmsläckare att gå igång på iMacen när som en film är igång på tv'n, men utan lycka. Har någon en lösning på problemet?
En anna sak jag funderat på är varför Front Row inte har samma funktion som vlc, där man kan välja om filmen skall spelas upp på huvudskärmen eller på det utökade skrivbordet. Som det är nu måste ju iMacens skärm vara igång trots att man kollar på Front Row via tv'n, har Apple inte tänkt igenom detta eller är det jag som missat något?
Det får väl räcka med frågor, kul om någon kunde räta ut mina frågetecken.
Hej så länge!