Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta PC till AirportExpress: "Begränsad eller ingen anslutning"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-01-14 19:43

Hej!

Jag har en Airport Express som jag har anslutit min iMac till. Så långt inga som helst problem. När jag försöker ansluta min frus PC och har ett öppet nätverk är det heller inga problem. Men så fort jag lösenordsskyddar nätverket får PC:n problem. Jag använder 128-bitars WEP men Windows ansluter bara om jag anger de första fem bokstäverna i lösenordet. Dessutom blir det ingen anslutning ("Begränsad eller ingen anslutning"). Datorn är hur som helst inte kopplad till internet. Vad gör jag för fel?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-22 14:24

Är hemma hos mina föräldrar som just har köpt en airport express och de har samma problem. Morsan kör en pb som funkar perfekt. Farsan kör en pc med samma problem som du beskriver. När jag tog bort lösenordet på nätverket funkade också hans pc, men det vore ju najs om man kunde ha ett lösenord. Någon som vet?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-22 23:42
  • Oregistrerad
  • 2006-08-24 00:18

Jag har samma problem. Dock så är det min macbook som inte kan ansluta, inte heller iTunes. Nån som vet nåt om detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-24 00:34

toys:
Om du har en mac har du inte samma problem.
Bättre o söka på forumet än o försköa lösa det med hjälp av tips menat för en PC. Speciellt som det inte är löst.

1
Bevaka tråden