Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppkoppling med iBook till internet via mobiltelefon?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-01-17 11:11

Jag har för första gången beställt en iBook och har ingen erfarenhet av den. Min enkla (och förmodligen dumma) fråga är: Kan jag använda min mobiltelefon (k700i) för att koppla upp mig på nätet!

Jäpp. Det går bra. Du behöver ett abonnemang med GPRS aktiverat (finns hos de flesta leverantörer).

• Oregistrerad
  • 2006-01-17 21:50

Du måste också ha ett modemscript för att det ska fungera, vilket hittas här om du scrollar ner lite.
Fungerar fint med min t68.

• Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-01-21 10:23

Jag bygger på med en fråga till: Kan jag ansluta trådlöst hemma om jag köper en AirportExpress! Hur kopplar jag den i så fall rent fysiskt? Jag kommer enbart att ansluta i Booken...

• Medlem
  • Alvesta
  • 2006-01-21 11:52
Ursprungligen av Pommac:

Jag bygger på med en fråga till: Kan jag ansluta trådlöst hemma om jag köper en AirportExpress! Hur kopplar jag den i så fall rent fysiskt? Jag kommer enbart att ansluta i Booken...

Du måste ha ett Airport-kort i din iBook för att det ska fungera (eller en fungerande USB-adapter, vilket det finns väldigt få av). Airport Express tillåter inte trådbunden anslutning vid internetdelning.

Du kopplar bara in Airport Expressen mot ditt nätverk med ethernet-sladd, sen har du trådlös access klar.

1
Bevaka tråden