Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnitt på PC!?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallåj!

Jag är för tillfället stationerad på vårt företags inhouse avdelning i Kina. Till skillnad från den svenska inhouse som jobbar på Mac så jobbar dom här på PC. Vi har problem med att få in typsnitten i In Design på deras datorer! Vi har fått PC typsnitt men bara vissa varianter kommer upp (tex bara regular o vi behöver light och bold) och vi kan bara välja typsnitten under Type-Font och inte i verktygsfältet där jag brukar välja typsnitt.

Främst behöver vi få Cronos MM att fungera.

Eftersom jag inte kan PC är jag helt lost. Och vi har förlorat allt för mycket tid på detta problem. Är det någon som har något tips? Hör väldigt gärna av dig i så fall!

//Katrin Schiskin
New Wave Group Inhouse dept, Shanghai

Senast redigerat 2006-01-23 15:26

Testa att lägga typsnitten direkt i mappen fonts i indesign-mappen, altlså inte typsnittsmappen i windowsmappen. Om du inte ser alla vikter, se till att fonten bara finns på ett ställe.

Fasen vet om Windows har stöd för MM-fonter. Men kan ni få fatt i nån med fontographer borde de kunna konvertera några vikter till truetype åt er. Kan finnas andra konverteringsprogram också, googla lite.

1
Bevaka tråden