Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på spel för 5-åring sökes! (os9)

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har skaffat grabben en Pismo (?) på 266 mhz (Mac OS 9.2.2) och letar spel och utbildande program. Han har ingen datorvana, men är jäkligt sugen.

• Oregistrerad
  • 2006-02-09 15:26

Mina döttrar på 4 och 6 spelar bl a BilleTrille, Bollibompa, Pettson & Findus. Har även laddat ner några demos nyligen, Anki och Pytte, Björne, Karlsson (på taket), Mamma Mu, mm så de borde finnas till försäljning. Sen fungerar även flash-spelen på svt.se och disney.com ...

Ursprungligen av sjovall:

Har skaffat grabben en Pismo (?) på 266 mhz (Mac OS 9.2.2) och letar spel och utbildande program. Han har ingen datorvana, men är jäkligt sugen.

PDQ/WallStreet II heter datorn, Pismo var senare.

Finns det inte mullemeckspel som funkar på os9? Kommer ihåg när man gick till biblioteket och lirade mulle meck bygger bilar...

Ahh, nostalgi! Det finns inget häftigare än att få raketmotorn och traktordäcken!

• Oregistrerad
  • 2006-02-09 18:13
Ursprungligen av irrelogical:

Finns det inte mullemeckspel som funkar på os9? Kommer ihåg när man gick till biblioteket och lirade mulle meck bygger bilar...

Ahh, nostalgi! Det finns inget häftigare än att få raketmotorn och traktordäcken!

mulle meck cd-skivor funkar både på pc och mac.

Ursprungligen av SeBBBe:

mulle meck cd-skivor funkar både på pc och mac.

Var nämnde han PC?

Jag tror att jag har de flesta av titlarna som nämns för OS 9. Jag jobbar på en skola som även har förskola och dessa program användes flitigt förut. Om du vill kan jag leta igenom vad som finns och kan troligtvis sälja av (måste kolla först) ett par spel för en symbolisk summa.

Kidpix gillas av barn och finns för os9 (äldre versioner)

Definitivt en wallstreet, men det är väl rätt lagom till en 5-åring? Eller i iMac G3 förstås.

Förslag: Bugdom. Fem myror. Fest i Mumindalen. Anki & Pytte. Det var nog våra grabbars mest älskare, innan de i högre grad gick över till lite grabbigare spel. Fem myror är höjdaren vad gäller pedagogiskt värde!

Å va härligt med så många och snabba svar! Nästan fortare än Rönnbäck när man kritiserar en funktion i InDesign! ( skojar bara richard! )

Jaa, Martin! försäljning för symboliska summor är såklart alltid intressant! Kanske behöver förskolan rentav nåt gammalt skrot som jag har liggande? Eller ett 10 pack skivor? Eller nåt annat.

Jag har Backpacker 2 liggande.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-06 23:53

Sverigejakten tyckte jag var roligt som liten på Mac

Det finns några äldre spel med Pettson och Findus som barn brukar uppskatta. De var ganska vanliga förr så lägger man ut en annons bör de inte vara alltför svåra att hitta.

1
Bevaka tråden