Nog uppfyller D70s mina behov, men man är ju lite av ett teknikoffer! Ärligt talat så skulle jag nog klara mig med morsans gamla Pentax ME och en negativscanner (som också kostar multum dessvärre) men man kikar ju alltid på något bättre! Desseutom vill jag ha något att växa i, jag har aldrig fotat digitalt (förutom med lånade kameror, 300D, 20D, D70) och räknar med att ha kameran många år framöver. Ni som fotar med D70s, hur har den kännts efter att ni har haft den ett år, känns den fortfarande tillräcklig?
Någon som haft D70/D70s och bytt upp sig till D200, vad säger ni om skillnaderna?
D70s må vara en kamera som bara har ungefär ett år på nacken, men den är ju till stor del identisk med D70 som ändå börjar få lite gråa hår. Jag vill bara inte gå och köpa en kamera för 10000 kr och sedan inse att det kommer en efterföljare nån månad efter. (Ungefär samma som när man kollar på nya macar ) Framförallt då man är fattig student och lär använda samma kamera en lång tid framöver.
Det jag har stört mig mest på hos D70 (kanske är bättring på D70s) är den lilla sökaren. Den har känts som en miniatyr i jämnförelse med F100an min. Testning av funktioner har jag inte haft tid med under den korta tiden jag lånat kameran. En annan sak jag funderat på är om kitobjektivet (AF-S Nikkor DX 18-70/3,5-4,5G) är värt sina pengar?
Övertyga mig!
(Antingen blir det en D70s inom närmaste månaderna, eller så sparar jag lite till och lägger pengarna på en eventuell efterföljare, alternativt D200 i slutet av året.)